Prodej nových aut s hybridním pohonem za deset měsíců vzrostl o pětačtyřicet procent na 33 536 vozů. Z toho 4744 aut tvořily plug-in hybridy, což je meziroční nárůst o 71 procent.

Prodej elektromobilů se zvýšil o sedmdesát procent na 5363 vozů. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější hybridní značkou je i nadále Toyota s 8229 prodanými vozy, druhé je BMW s 3552 vozidly a třetí Ford, který prodal něco málo přes tři tisíce aut. Dohání jej však Škoda s odbytem hybridních superbů a octavií jen o sedm vozů nižším.

„Prodeje aut s hybridním pohonem letos rostou téměř třikrát rychleji než celkový trh. Do konce roku by se měl jejich podíl na celkovém odbytu přiblížit dvaceti procentům,“ uvedl generální ředitel Toyoty Martin Peleška.

Na trhu elektromobilů se o prvenství přetahuje Škoda s americkou Teslou, která ji podle SDA dohání díky agresivní cenové politice. Zatímco Škoda za deset měsíců prodala 1242 elektromobilů, Tesla jen o dva méně. Třetí je Volkswagen s 500 prodaných vozů ID.

Prodej všech nových osobních aut za letošních deset měsíců vzrostl podle Svazu dovozců automobilů meziročně o 16,7 procenta na 186 886 vozů. V samotném říjnu odbyt stoupl o 18,7 procenta. Hybridy tak tvořily 17,9 procenta trhu a elektromobily 2,9 procenta.