Prodej nových aut s hybridním pohonem za pět měsíců vzrostl o téměř třicet pět procent na 21 452 vozů. Z toho plug-in hybridy s kombinovaným pohonem spalovacího motoru a elektromotoru vykázaly růst o čtrnáct procent na 2382 aut. Prodej elektromobilů se zvýšil o jedenáct procent na 2622 aut. V květnu ale zájem o elektrické vozy stoupl o třicet jedna procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější značkou hybridů je i nadále Toyota s prodejem 5530 vozů, z toho 1935 prodaných hybridů připadá na Corollu. Druhá je Škoda s prodejem 2521 hybridů a třetí BMW, které prodalo 1782 aut s kombinovaným pohonem. Mezi plug-in hybridy do zásuvky vede Škoda Octavia se 481 prodanými vozy.

„Prodej hybridů letos roste trojnásobným tempem oproti prodeji dalších nízkoemisních pohonů, například elektromobilů. Segment bateriových vozů se potýkal s pomalým nástupem na začátku roku kvůli vyčkávání firem na dotační výzvu,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

„Předpokládáme proto, že růst elektromobilů v registracích bude v dalších měsících vyšší, i když v absolutních číslech budou mít hybridní vozy stále navrch,“ doplnil.

Nejprodávanější značkou elektromobilů byla Tesla se 760 vozy, následuje domácí Škoda s prodejem 362 elektrických aut Enyaq a třetí je Hyundai s prodejem 236 vozů. Na dalších místech skončily elektromobily Volvo a Volkswagen.

Firemní zákazníci mohou od poloviny března žádat o dotaci na pořízení elektromobilu až tři sta tisíc korun a záruku za úvěrové financování od Národní rozvojové banky. Celkový prodej nových vozů do konce května vzrostl o 1,9 procenta na 96 887 aut. Z toho hybridy tvořily 22,1 procenta a elektromobily 2,7 procenta.