Španělskému řetězci obchodů s módním oblečením Mango vzrostl v loňském roce čistý zisk o 21 procent na 81 milionů eur, v přepočtu 1,9 miliardy korun. Tržby pak stouply na nový rekord. Zákazníci navzdory vysoké inflaci nadále utráceli za oblečení a společnost expandovala v USA a Indii. Firma Mango to uvedla v prohlášení 09.03.

Tržby stouply o dvacet procent na rekordních 2,68 miliardy eur, nebo 63,3 miliardy korun. Ve srovnání s obdobím před pandemií nemoci covid-19 se zvýšily o třináct procent. Navzdory silné konkurenci v oděvním průmyslu loni stoupl jak prodej v obchodech, tak přes internet díky postpandemickému zájmu o nové oblečení. Hlavním konkurentem firmy Mango je řetězec Zara, který vlastní společnosti Inditex.

Firma loni otevřela po celém světě 119 nových prodejen, z toho devět v USA, včetně New Yorku. Začala také zvyšovat svoji přítomnost v Indii.

„Spojené státy jsou skvělým trhem a měly by se velmi rychle zařadit mezi pět našich největších,“ řekl generální ředitel Toni Ruiz. Do roku 2024 chce zvýšit počet amerických prodejen na čtyřicet.

V letošním roce Mango plánuje otevřít 35 nových prodejen v Indii, která je jeho předním asijským trhem. Celkem tak zde bude mít 110 prodejen. Po celém světě má Mango 2566 prodejen.

Loni také firma začala převádět 55 obchodů, které přímo provozovala v Rusku, na místní partnery. Úplně zde uzavřela třicet svých obchodů, napsala agentura Reuters.