Josef Průša a jeho parťák (nikoli rodinný příbuzný) Ondřej Průša si zkouší roli andělských investorů – společně pošlou 10,5 milionu korun do olomouckého startupu Worldee.com. Ten funguje jako jakýsi digitální cestovatelský deník a rád by se stal nejpoužívanějším nástrojem na plánování cest.

Tiskařský tandem z veleúspěšného počinu Prusa Research je zvyklý hojně cestovat a kromě kapitálu chce pomoci právě s expanzí.

„Worldee.com řeší přesně můj problém. Ročně absolvuji desítky cest po celém světě, a tak mi časem začal chybět nástroj, kde bych se mohl inspirovat a kde bych mohl jednoduše své vyzkoušené itineráře i s fotografiemi sdílet,“ komentuje investici Ondřej Průša (na úvodní fotografii vlevo), který má ambice zapojit se i do vývoje produktu.

Projekt založený v roce 2019 Tomášem Zapletalem (na úvodní fotografii druhý zleva) zatím využívají jednotky tisíc uživatelů, kteří zaznamenali přes 15 tisíc cest. Sám Zapletal to popisuje jako místo pro cestovatelské vzpomínky a zároveň inspiraci pro ostatní. „Pomocí Worldee.com je možné zaznamenat přesné trasy, odkud a kam jste putovali, a doplnit je o fotky, důležité cestovatelské informace a další poznámky,“ vysvětluje Zapletal.

Příjmy startupu jsou momentálně zanedbatelné, nicméně hlavní zdroj má přijít na řadu se spuštěním plánovače cest, kdy má Worldee.com ambici vydělávat na na provizích z rezervací letenek, hotelů či pojištění. „V budoucnu integraci s různými rezervačními systémy plánujeme na takové úrovni, že bude možné celou dovolenou rezervovat na jeden klik,“ popisuje Zapletal ambice, kdy půjde prostě jen vybrat jeden z tisíců ověřených itinerářů, které absolvovali ostatní uživatelé.

„To, že nám věří kluci z Prusa Research, je pro nás důkazem, že míříme správným směrem,“ tvrdí přesvědčeně.

Vzhledem k tomu, že ziskovost Prusa Research se pohybuje ve stovkách milionů korun, nemusí být Worldee.com poslední andělskou investicí, k níž se tiskařské duo uchýlí. „Musí to být nicméně věc, která má souvislost s hardwarem, nebo něco, k čemu máme citový vztah, jako třeba tento travel projekt,“ vypočítává Ondřej Průša.

„Nechceme dělat investice primárně kvůli zisku, to je pro nás zbytečné rozptylování od hlavního byznysu. Každé investici se věnujeme osobně, což si vyžaduje čas, kterého nemáme nazbyt.“