skip to main content
Open doors

Průšovo království. Na návštěvě u novopečeného Podnikatele roku

5 minut čtení

Král 3D tisku Josef Průša má za sebou neuvěřitelný rok. Jeho firma Prusa Research dosáhla loni rekordních tržeb 2,2 miliardy korun. Vyrobila přes sto tisíc tiskáren a více než pět set tun náplní do nich. Vedle toho rozjela výrobu ochranných štítů, spustila startupový akcelerátor i pořad na Youtube. Její sídlo v pražských Holešovicích se během pandemie proměnilo v nejbezpečnější továrnu v Česku.

S novopečeným EY Podnikatelem roku jsme se podívali do nedobytné pevnosti, kam čert ani vir nemůže.

Reklama

Než Josef Průša kohokoli do svého království pustí, musí dotyčný projít testováním na covid. A nevyhne se tomu ani delegace Forbesu. Testovat všechny zaměstnance začala firma už loni v listopadu, dávno předtím, než to povinně nařídila vláda.

„Já sám jsem se testoval asi stokrát. Když jsem byl v zimě v karanténě, tak dokonce každý den,“ říká 31letý podnikatel, zatímco nás od testovacího stanu vede k dezinfekční bráně před budovou. Ta se nakonec ukázala jako nadbytečné opatření, u vchodu ale už zůstala. Procházíme vstupními dveřmi, které firma ve snaze předejít nákaze nahradila automatickými. A hned za nimi nás čeká měření infrakamerou.

Reklama

Teplotu nikdo nemáme a výsledky testů jsou negativní, takže můžeme vzhůru za dobrodružstvím.

Automaty na ochranné pomůcky

Vstupem do budovy bezpečnostní opatření nekončí. Výtahy se samy dezinfikují ultrafialovým zářením, všechny kliky jsou antibakteriální, vodní baterie bezdotykové a pracoviště operátorů ve výrobě odděluje plexisklo.

Ve firmě najdete také automaty, ze kterých vám místo čokoládových tyčinek vypadnou ochranné pomůcky. Každý zaměstnanec si tady může vzít rukavice, vesty či brýle do výroby, ale také respirátory a štíty. Firma tím minimalizuje lidský kontakt. A ze stejného důvodu zavedla i výdejní okénko na HR.

„Po celou dobu pandemie jsme nesundali roušky a respirátory.
A nikomu to nevadí, protože jsme od začátku všechny důsledně školili, proč a jak se nosí. Interní komunikace a vysvětlování místo pouhého nařizování dělají obrovský rozdíl. Z anonymního průzkumu nám vyšlo, že 86 procent lidí je spokojených s opatřeními a pět procent by klidně ještě přitvrdilo,“ popisuje Průša.

Reklama
Reklama