Česká firma Nilmore získala již druhou investici ve výši 13 milionů korun, což je zatím nejvíce v oblasti seed investic v oboru textilního průmyslu, kterým se firma zabývá.

Nilmore vstoupil na trh se svojí vlastní řadou oblečení skrze úspěšnou kampaň na crowdfundingové platformě Donio a poptávky z B2B segmentu na sebe nenechaly dlouho čekat.

Pro zájemce o cirkulární textil z řad firem zajišťuje vlastní kolekce nebo firemní oblečení pod hlavičkou NIL Textile.

„Nyní již evidujeme více jak 50 firemních zakázek a zájem nejen v oděvním průmyslu, ale také automotive, food retailu a dalších odvětvích,“ popisuje Hurta.

Komplexní řešení je výsledkem tříletého výzkumu a vývoje ve spolupráci s univerzitami a průmyslovými partnery.

Nilmore v letošním roce získala pro svůj první cirkulární textilní koncept na světě již druhou investici. Vlastní kolekce pod stejnojmennou značkou a nyní také nabízí řešení pro firmy pod hlavičkou NIL Textile.

„Při vstupu na trh jsme představili materiál s vůbec nejnižšími environmentálními dopady na bázi kukuřičného škrobu s obchodním názvem NILPLA®. Ten jsme v letošním roce doplnili o materiály z cirkulární bavlny, z polyesterového odpadu nebo z oceánského odpadu.“

Zmíněné materiály jsou díky know-how firmy napojeny na recyklační technologie, které aktuálně dokážou zpracovat 86 procent odpadu. Nilmore však cílí na úplnou redukci. Spotřeba vody je díky technologii o 98 procent nižší, u emisí se pak jedná 86 procent.

I proto Nilmore získal rychle zájem investorů. Ti vidí v jeho řešení významný potenciál a ověřenou trakci. Po pre-seedové investici tak v letošním roce získal Nilmore investici seedovou od společnosti Danielson.

„Vidíme v Nilmore opravdovou revoluci textilního odvětví a synergii v našich vizích. Společným úkolem bude posílit obchodní aktivity a samotná investice směřuje do spuštění vlastní výroby na úrovni pletení a šití. Vlastní lokální výroba je důležitá pro kvalitní službu zákazníkům a především zvyšuje udržitelnost samotného výrobku,“ uvádí Daniel Maťák, majitel společnosti Danielson.

Vlastní výroba nabídne kapacity pletení a šití i dalším výrobcům společně s know-how v cirkulárním designu. Nilmore tak získal investici v celkové výši 13 milionů korun s nejvyšší valuací ve svém oboru a chystá další investiční kolo pro budování B2C brandu na evropském trhu.

Vzhledem k blížící se povinnosti firem reportovat nefinanční data – včetně těch enviromentálních, a také nové směrnice, která bude výrobce nutit se o recyklaci postarat nebo na ně připadne recyklační daň – Hurta věří, že právě v jejich know-how je budoucnost pro textilní průmysl.