Šetří čas a přináší větší tržby. Přitom je to jen malá cedulka nalepená na stole. Aplikace Qerko už má přes sto tisíc uživatelů, jen za poslední dva měsíce vyrostla o čtvrtinu. A zájem o ni roste nejen mezi zákazníky, ale také u podniků.
„Ušetří nám neskutečné množství času při placení, což pochopila velmi rychle i obsluha a občas aplikaci doporučují svým hostům, aby nemuseli při placení čekat. Vyšší je i spropitné, až o deset procent než při platbě přes terminál,“ uvádí provozní manažer restaurace Malešická tvrz František Novák.
Díky Qerku podle něj ušetří v podniku měsíčně pětašedesát hodin času obsluhy a otočí o osmasedmdesát stolů více. Tím pádem jsou vyšší i tržby – téměř o deset tisíc korun.
Aplikaci využívají lidé hlavně v době oběda, kdy jsou restaurace plnější a čekání na obsluhu se tak prodlužuje. O jedenačtyřicet tisíc více vydělají měsíčně díky Qerku i v pražské Turnovské pivnici Waltrovka. A zájem je i mimo hlavní město.
Brněnské Tusto už pro své zákazníky, kteří aplikaci využívají, spustilo věrnostní program a s ním spojené odměny. Třeba za každou pátou návštěvu mohou dostat kávu, za patnáctou pak dvacet procent slevy. „Vše jsme si v aplikaci nastavili podle našich preferencí,“ uvádí Martin Kružík z restaurace Tusto Titanium.
Jak Qerko funguje? Pomocí QR kódů, které jsou přímo na stole, mohou hosté kdykoli zaplatit svoji útratu. Aplikace je napojená na pokladní systém, takže zákazníci i obsluha vidí ihned všechny položky a platby daného stolu.
„Jednoduše naskenuji kód, vidím účtenku, kliknu a zaplatím. A kdybych byl třeba na obědě s kolegy a chtěli bychom účet rozdělit, ta možnost tam je taky,“ pochvaluje si Jan Zemánek, spolumajitel investiční společnosti Miton, která má ve startupu Qerko více než šedesátiprocentní podíl.
„Aplikace teď zažívá slušný boom. Snažíme se majitele, provozní a obsluhu restaurací neustále motivovat k jejímu doporučování,“ shrnuje jeden ze zakladatelů firmy Lukáš Kovač (na úvodní fotografii uprostřed), který v ní dnes drží dvanáct procent.