Kytarista Brian May a bubeník Roger Taylor nejsou jen skvělými hudebníky a členy jedné epické kapely, ale očividně také dobrými podnikateli, když přišli s nápadem oživit značku Queen filmem Bohemian Rhapsody.

Coby jeho spoluproducenti sklízejí ovoce už měsíc po jeho uvedení do kin – od začátku listopadu vydělal 600 milionů dolarů a z šestiminutové skladby Bohemian Rhapsody udělal nejstahovanější song 20. století s 1,6 miliardy streamy. A do toho kapela oznámila, že se příští rok vydá na turné.

Čtěte také: We will rock you. Jak dopadl film o legendární kapele Queen?

Právě počet streamů Bohemian Rhapsody ukazuje, jak se Queen vrátili do současného hudebního dění (a jeho byznysu). I když byl tenhle song přijatý do Síně slávy cen Grammy už v roce 2004 a v minulosti byl na prvních příčkách hitparád, od uvedení filmu se počet týdenních streamů ve Velké Británii ztrojnásobil a samotný soundtrack k filmu se opět umístil na prvních příčkách hitparád – konkrétně třeba na devátém místě v hitparádě Billboard 200 nejprodávanějších desek ve Spojených Státech.

„Tato čísla jsou neuvěřitelný úspěch a dokazují, že kapela Queen stále září,“ řekl šéf největší hudební společnosti a zároveň nahrávací společnosti kapely Universal Music Group Lucian Grainge.

To, že filmy, které stojí na vyprávění příběhu jedinečného hudebníka nebo kapely, následně posílí jeho kult, není žádná novinka. Například film „Straight Outta Compton“ z roku 2015 o rapové skupině N. W. A. zvýšil streamování jejich hudby o 200 procent a hudbu Lady Gaga si po uvedení filmu „A star is born“ stahuje třikrát tolik lidí.

A protože si Brian May a Roger Taylor dokázali pofilmový vzruch velmi dobře představit, tento měsíc na svých stránkách oznámili turné po 23 amerických městech na příští rok v létě (takže bylo samozřejmě naplánováno už nějakou dobu dopředu), na kterém se dají dohromady se zpěvákem Adamem Lambertem, jenž s písněmi Queen zazářil v osmé řadě American Idol.

Není tajemstvím, že jim záleželo právě na tom, aby se film líbil širokému publiku, a jeho podobu hlídali, jak jen mohli. Říká se, že i to byl jeden z důvodů jejich rozchodu s původním představitelem Freddieho Mercuryho Sachou Baronem Cohenem, který si představoval trochu svérázný film pro dospělé, zatímco oni chtěli spíše „rodinný film“.

A i když nemá snímek příliš dobré kritiky, lidé na něj chodí – stejně jako se fanoušci z celého světa sjíždějí do Queen pop-upu, který se otevřel k oslavě uvedení filmu na známé londýnské Carnaby Street a končí 6. ledna.

V tom si můžete prohlédnout kostýmy z filmu, archivní záběry z koncertů a nakoupit snad všechno, co vás napadne. A kdybyste chtěli svou lásku ke kapele zpečetit, můžete se nechat potetovat od oblíbené tatérky Rogera Taylora Manuely Grey, která si v přízemí obchodu zařídila malé tetovací studio.

Queen jsou byznysem stejně tak jako fenomenální kapelou, jejíž příběh stojí za to říct. A jak se ukazuje, právě dobrý příběh je to, co váš brand může znovu přivést na výsluní a – možná – i nechat žít navěky.