Pokud se velkým streamovacím společnostem něco vyčítalo, byla to nízká technická kvalita přehrávané hudby. Audiofilové, kteří si doma opečovávají svoje audiosestavy za stovky tisíc (a poslouchají na nich Genesis a Pink Floyd), zkrátka nechtěli mít se Spotify, Apple Music nebo Amazon Music nic společného. To se teď ale možná změní. Amazon je totiž prvním velkým hráčem na trhu, který se rozhodl vyjít vstříc náročnějším posluchačům a nabídnout jim přehrávání v HD kvalitě, tedy v podstatě ve stejné kvalitě, jakou nabízejí cédéčka. Jeho dva největší konkurenti, zmíněné Spotify a Apple Music, nic takového neumožňují. 

Předplatitelé Amazon Music HD mají nově přístup k 50 milionům skladeb v HD kvalitě (16 bitů, 44,1 kHz). Část obří hudební knihovny navíc bude k mání v kvalitě, které Amazon říká Ultra HD (24 bitů, 192 kHz). Nahrávky jsou zakódovány ve formátu FLAC, který umožňuje bezztrátovou kompresi. Amazon Music HD stojí 12,99 dolaru měsíčně pro členy Amazon Prime a 14,99 dolaru pro běžné zákazníky. Pokud už teď máte předplacený individuální nebo rodinný plán, za HD si připlatíte pět dolarů. „Touhle cenou chceme světu dát najevo, že kvalitu si zaslouží každý,“ řekl pro Times viceprezident Amazonu Steve Boom. 

Tohle byl ostatně jeden z důvodů krachu přenosného přehrávače Pono, který v roce 2015 uvedl na trh legendární americký hudebník Neil Young. Přehrávač nevydržel ani dva roky a kvůli nezájmu zákazníků Young jeho prodej zastavil, myšlence HD streamování pro širokou masu posluchačů ale pořád věří. „V okamžiku, kdy se HD streamování zpřístupní širokému publiku, všechno se nadobro změní,“ řekl Neil Young na tiskovce Amazonu. „Spouštění Amazon HD je podle mě největší věc, která se stala v hudbě od uvedení digitálního audia před 40 lety.“ 

Amazon si od uvedení HD módu neslibuje nic menšího než nové nakopnutí konkurenčního boje. Ze všech tří velkých hráčů má totiž nejméně platících předplatitelů. Zatímco Spotify nedávno překročilo 100 milionů zákazníků a Apple Music má zhruba polovinu, Amazon Music si platí zhruba 32 milionů lidí. Uvidíme, jak novinka od Amazonu streamingovou scénou zatřese. Můžete se ale vsadit, že zasadí definitivní ránu skomírajícímu Tidalu. Ten měl už loni problémy s vyplácením honorářů hudebníkům a nepomáhá mu ani dočasná exkluzivita na desky Jaye-Z nebo Beyoncé.