Matka internetového vyhledávače Google, společnost Alphabet, má za sebou rekordní druhé čtvrtletí, za které hlásí růst tržeb i zisku. Podpořil je prudký růst výdajů za reklamu, protože spotřebitelé více nakupovali na internetu.

Čistý zisk se více než zdvojnásobil na 18,5 miliardy dolarů (402,4 miliardy korun) z 6,96 miliardy dolarů ve stejném období loni.

Zisk překonal rekord z předchozího čtvrtletí, které Alphabet zakončil na 17,9 miliardy dolarů. Celkové tržby společnosti vzrostly o 61,6 procenta na 61,88 miliardy dolarů. Analytici dotazovaní agenturou Refinitiv čekali tržby 56,16 miliardy dolarů.

Hlavní podíl na tržbách mají příjmy z reklamy, které Googlu stouply o téměř 70 procent na 50,44 miliardy dolarů. Tržby z reklamy na YouTube pak vyskočily o 83,7 procenta na sedm miliard dolarů.

Trh s digitální reklamou je na vzestupu, protože spotřebitelé kvůli pandemii nemoci covid-19 přesunuli velkou část nákupů na internet. To vede společnosti k tomu, že při spouštění nových produktů, ale také proto, aby lépe poznaly trh, se zaměřují na data získaná z objednávek zákazníků a z jejich aktivit na internetu, napsala agentura Reuters.