Fotbalová Sparta zakončila sezonu 2023/2024 se ziskem 46,2 milionu korun. Jedná se o výrazné zlepšení oproti předchozímu roku a zároveň druhý nejlepší hospodářský výsledek v éře dlouholetého majitele Daniela Křetínského. Pražskému klubu loni pomohly výměny drahých hráčů, rekordně vysoká návštěvnost nebo účast v osmifinále Evropské ligy.

„Kladný hospodářský výsledek loňského ročníku je odrazem tvrdé práce všech, kteří byli v uplynulé sezoně součástí Sparty. Nyní je naší povinností podávat takové výkony, abychom se vypořádali se současným složitým obdobím,“ okomentoval skvělá čísla výkonný místopředseda představenstva Sparty František Čupr.

Aktuálně druhý nejbohatší Čech Daniel Křetínský vlastní Spartu už dvě dekády. Za tu dobu klub skončil v černých číslech pouze třikrát, přičemž naposledy se mu to povedlo před pěti lety.

Například v ročníku 2022/2023 vykázal i přes zisk mistrovského titulu ztrátu přes 250 milionů korun. Hlavní příčinou byla absence v evropských pohárech, protože tým vypadl už ve druhém kvalifikačním kole Konferenční ligy s norským Stavangerem.

V poslední dokončené sezoně se Spartě po herní i ekonomické stránce dařilo mnohem lépe. Klub vyprodal všechna domácí utkání. Celkový příjem ze vstupného činil rekordních 184,4 milionu korun, což je víc než dvojnásobek oproti předchozímu ročníku.

Spartě pomohla také úspěšná účast v Evropské lize, kde tým pod vedením dnes již bývalého trenéra Briana Priskeho postoupil do osmifinále. Klub rovněž obhájil domácí titul a vybojoval trofej v MOL Cupu, čímž poprvé po deseti letech získal takzvaný double.

Účetní uzávěrku nicméně nejvýrazněji ovlivnily přestupy Tomáše Čvančary a Ladislava Krejčího. Odchod obou hráčů klubu vydělal 307,7 milionu korun.

Obchodní příjmy Sparty vzrostly meziročně o 82 procent na 476,8 milionu korun, přičemž příjmy z reklamy činily 201,5 milionu korun. Sparta též představila nového generálního partnera – sázkovou kancelář Betano, která podporuje klub i na evropské úrovni.

Sparta loni dále rozvíjela i svou B2B platformu Sparta Business Club, která slouží k propojení firemních partnerů. Klub dokonce prodal všech devět tisíc permanentek a díky velkému zájmu musel pro další ročník zavést čekací listinu, na níž je aktuálně přes 21 tisíc fanoušků.

https://forbes.cz/z-youtube-i-netflixu-udelal-masiny-na-penize-poznejte-nejuspesnejsiho-ceskeho-manazera/https://forbes.cz/z-youtube-i-netflixu-udelal-masiny-na-penize-poznejte-nejuspesnejsiho-ceskeho-manazera/