Po stagnaci způsobené covidem Livesport znovu vykázal dvouciferný růst. Technologická společnost Martina Hájka a Jiřího Mareše, která primárně poskytuje rychlý sportovní výsledkový servis, loni utržila 3,2 miliardy korun, což je nejvíce v její historii. Hodnota firmy zároveň poprvé přesáhla dvacet miliard.
„Není jednoduché popsat stručně celý rok v životě globální technologické společnosti, ale napadá mě slovo, které ho vystihuje: restart,“ komentuje v úvodu výroční zprávy Livesportu jeden z dvojice zakladatelů Martin Hájek.
„Pandemie covidu sice nezmizela, ale restartoval se opatrně celý sportovní svět. Do kalendáře se vrátily všechny velké akce a restartem jsme prošli i my. Také proto byl rok 2021 v mnoha ohledech nejúspěšnějším v historii Livesportu,“ vysvětluje většinový majitel firmy, v níž mu nadále patří 85 procent, zatímco programátor Jiří Mareš drží patnáctiprocentní podíl.
Po letech, kdy globální lídr v poskytování rychlých sportovních informací skrýval klíčové údaje z účetních závěrek pod obchodním tajemství, přichází letos nebývalé otevření se veřejnosti.
Z výroční zprávy společnosti, jejíž aplikaci – ve světě známou pod názvem Flashscore – využívá přes sto milionů uživatelů v bezmála pěti desítkách zemí, lze nově vyčíst nejen její tržby, ale i čistý zisk: loni vzrostl o 200 milionů na 1,3 miliardy korun.
Ochotu firmy sdílet ekonomické ukazatele lze přisuzovat její nedávné transformaci do holdingové struktury. Jak ostatně podotýkají zástupci Livesportu, nezbytnou součástí tohoto procesu bylo i ocenění společnosti, která podle expertů z Grant Thornton Appraisal dosáhla k poslednímu dni loňského roku hodnoty 20,25 miliardy korun.
Někdejší vášnivý sázkař Martin Hájek si vlastní výsledkový a statistický servis vytvořil s pomocí programátora Jiřího Mareše v roce 2006. Od té doby firma nesčetněkrát nabobtnala a rozšířila i svůj byznysový záměr.
V současnosti pod ni spadají i další sportovně zaměřené společnosti Enetpulse či Pragosport, bezmála dvaapadesátiprocentní podíl v dopravci Liftago nebo téměř čtvrtina v investičním fondu Y Soft Ventures.
Příjmy plynou Livesportu i z pronájmu prostor ve vlastní kancelářské budově Aspira v Nový Butovicích, kde také sídlí.
Další velké věci navíc firma, která loni oblékla nový vizuální kabát od světové špičky – londýnské agentury Design studio (Liga mistrů, Premier League, Airbnb) – momentálně připravuje.
Tou nejvýraznější bude patrně rychlé a komplexní sportovní zpravodajství s multimediálním obsahem, které chce Livesport uvést do provozu v nadcházejících měsících.
„Vše děláme s cílem naplnit naši hlavní amibici: stát se největším poskytovatelem sportovních informací na světě,“ shrnuje Martin Hájek, člen elitní stovky nejbohatších Čechů podle Forbesu.