skip to main content
Sport

Livesport slaví jubileum. Udržel tržby, má sto milionů uživatelů a mění tvář

Livesport má letos patnácté narozeniny a slaví je stylově. Firma poskytující výsledkový servis, který se stal každodenní součástí života sázkařů a sportovních nadšenců, si k jubileu nadělila hned tři dárky: udržení tržeb, překonání hranice sto milionů uživatelů i rebranding od světové špičky v oboru.

Technologická skupina, do níž vedle výsledkové aplikace spadají i další sportovně zaměřené společnosti Enetpulse či Pragosport, loni utržila přibližně 2,5 miliardy korun, což je cifra podobná té z předchozího roku.

Její příjmy tak poprvé v historii nerostly. S ohledem na probíhající pandemii, která zejména na jaře 2020 sport na několik měsíců úplně paralyzovala a Livesportu uzmula návštěvnost, jde však o překvapivý výsledek.

Reklama

„Po propadu na jaře 2020 jsme očekávali pokles tržeb o nižší desítky procent. Je opravdu dobré, že se nám i v tak složitém roce podařilo udržet příjmy na stejné úrovni jako v roce 2019,“ komentuje provozní ředitel Patrik Dzurenda.

V loňském dubnu spadla měsíční návštěvnost Livesportu na dvacet milionů uživatelů a 21. dubna 2020 dokonce nastal černý den v historii společnosti, kdy v aplikaci nebylo ke sledování jediné fotbalové utkání. Tentýž měsíc o rok později byl už ale rekordní. Služeb firmy vůbec poprvé využilo více než sto milionů uživatelů.

Livesport založili v roce 2006 Martin Hájek a Jiří Mareš a po náročnějších časech větří opět období růstu.

Martin Hájek

  • Majetek v hodnotě 9,8 mld. Kč
  • 21. nejbohatší Čech v žebříčku roku 2020

Jiří Mareš

  • Majetek v hodnotě 1,7 mld. Kč
  • 98. nejbohatší Čech v žebříčku roku 2020
Reklama

Do něj se dvojice rozhodla vstoupit v novém vizuálním kabátu, který si za vyšší miliony korun nechala ušít u světové jedničky v oboru – londýnské agentury DesignStudio, mimo jiné autora grafické identity fotbalové Ligy mistrů, Premier League nebo Airbnb.

Nová vizuální identita Livesportu, zdroj: Livesport

„Nová firemní identita bude znamenat výrazný posun v úrovni vizuální prezentace značky,“ říká marketingový ředitel Jan Hortík k barevné kombinaci červené, černé a bílé, která podle všeho nahradí dosud dominantní zelenou.

„S týmem DesignStudia pracujeme i na identitě našeho klíčového produktu, sportovně zpravodajského projektu Livesport.cz, na mezinárodní úrovni reprezentovaného značkou FlashScore, jehož novou podobu představíme později,“ dodává.

S očekávaným rozmachem se zároveň pojí i potřeba většího počtu pracovníků. Livesport proto ve svém sídle v pražských Nových Butovicích vybudoval zcela nové kanceláře, které by díky svému unikátnímu konceptu perfektně vyladěného stroje, v němž se lidé propojují jako ozubená kola, měly zaměstnancům usnadňovat práci.

„Pro Livesport jsou klíčová data a jejich pohyb a tento princip jsme propsali do pojetí nového prostoru. Atrium, které je těžištěm stavby, stahuje energii k sobě. Funguje jako magnet, orientační bod i setkávací místo. Svítidla, akustické panely, podlahové linie – to všechno směřuje do pomyslného jádra,“ vysvětluje architekt Jakub Heidler ze Studia Reaktor, které stojí za návrhem kanceláří o rozloze dva tisíce metrů čtverečních.

Reklama
Reklama