Notino, největší evropský online prodejce parfémů a kosmetiky, přesáhl za poslední fiskální rok rekordní obrat 1,3 miliardy eur. Před dvaceti lety ho založil Michal Zámec, podle Forbesu 55. nejbohatší Čech, ještě jako Parfums.cz.

Česko se na výsledku podílelo ze čtrnácti procent. Růstu významně přispěl technologický vývoj, nové logistické centrum a jedinečný přístup k zákazníkům.

Společnost působí ve dvaceti sedmi evropských zemích a obrat se oproti předešlému fiskálnímu roku zvýšil o dvacet osm procent, na 1,34 miliardy eur (33,7 miliardy korun).

Růst tržeb zaznamenaly všechny země, nejvíce však Estonsko (108 %) a Švýcarsko (82 %). Největším zahraničním trhem je Polsko, na celkovém obratu se podílelo z patnácti procent, a v letošním roce otevřelo další distribuční centrum v Głuchowě. Kromě něho otevřelo i nové poloautomatizované distribuční centrum v italském Milánu.

Aby Notino dokázalo udržet kvalitu svých služeb, inovuje a přináší nové technologie v logistice a v informačních technologiích. „Až čtyřicet procent všech objednávek odbavujeme automatickou balicí linkou, která šetří až devadesát procent plastového odpadu,“ řekl vedoucí logistiky Tomáš Hofer.

Za fiskální rok 2023 Notino odeslalo zákazníkům celkem dvacet šest milionů zásilek, to je o pětinu více než v předešlém roce. Notino dohromady za rok odeslalo sedmdesát pět milionů produktů.

 „Technologicky se přizpůsobujeme tak, aby bylo Notino odolné a připravené na kontinuální růst. Musíme si uvědomit, že se zvýšeným objemem objednávek se zvyšuje i nápor na naše interní IT systémy a logistiku,“ uvedl generální ředitel společnosti Zbyněk Kocián.

Polovinu veškerých tržeb online obchodu představují prodeje parfémů. Notino se zařadilo mezi deset nejlepších na prestižním seznamu TOP 500 Cross-Border Retail Europe a v roce 2023 podle Forbesu mezi Digital Heroes.