skip to main content
Český byznys

Restart v Pařížské. Luxusní butiky se chystají na otevření, věří v zájem českých zákazníků

4 minuty čtení

Už jen týden a obchody v nejluxusnější ulici Česka podle všeho znovu otevřou své brány. Všechny butiky v pražské Pařížské ulici po více než měsíci, kdy byly schované za staženými roletami, či dokonce bezpečnostním bedněním, samozřejmě teprve sčítají své ztráty. Zároveň je jasné, že zahraniční turisty, kteří se významnou měrou podíleli na zdejších tržbách, tu neuvidí ještě celé měsíce.

Přesto už teď Pařížská do dalších týdnů hledí s jistou nadějí.

Provozovatelé a majitelé tamních butiků s radostí uvítali rozhodnutí vlády, podle něhož všechny obchody o výměře do 200 metrů čtverečních, které nejsou umístěny v nákupních centrech, mohou znovu uvítat zákazníky už v pondělí 27. dubna. A tato pravidla splňují takřka všechny obchody, které se v Pařížské ulici nacházejí.

Jejich provozovatelé se proto na pondělí 27. dubna nepokrytě těší a pečlivě se chystají na znovuotevření. „Pokud se nic nezmění, samozřejmě plánujeme všechny naše obchody otevřít hned 27. dubna,“ uvedl pro Forbes Martin Janna ze společnosti Carollinum.

Carollinum loni utržilo rekordních 705 milionů korun.
Reklama

Nejstarší syn majitelky firmy Tamary Kotvalové má na starosti provoz multibrandového butiku Carollinum; vedle tohoto obchodu provozuje Carollinum v Pařížské i monobrandové obchody luxusních hodinářství Rolex a Patek Philippe.

Ty se na celkových tržbách firmy podílejí přibližně dvěma třetinami, přičemž Carollinum v loňském roce utržilo rekordních více než 705 milionů korun – jde o nejvyšší tržby ve více než dvacetileté historii této firmy. „Už se na opětovné otevření obchodů opravdu těšíme,“ dodává Janna za Carollinum.

Podobně mluví i další zástupci luxusních značek sídlících v Pařížské. Otevření butiků Cartier a Montblanc potvrdila mediální zástupkyně těchto značek Zita Vinšová.

„Otevření bude v plném souladu s pravidly definovanými vládou a s maximální pozorností na ochranu zdraví zaměstnanců a zákazníků. Například Cartier bude mít standardní otevírací dobu s jedinou výjimkou odpolední pauzy od 13:00 do 14:00, kdy bude probíhat i pravidelná dezinfekce butiku,“ upřesňuje Vinšová.

27. dubna otevřou také luxusní hodinářství značky Hublot a klenotnictví Bulgari, za které nám termín potvrdila Silvia Patrová: „Chceme zákazníkům zpříjemnit návrat do běžného života, i když bude nadále potřebné dodržovat jistá pravidla, abychom ochránili nejen naše klienty, ale také všechny naše zaměstnance. Zdraví je samozřejmě prioritou,“ ujišťuje.

Své obchody otevře i Lenka Vejvalková, jejíž Literix Group v Pařížské provozuje butiky Dolce & Gabbana, Brunello Cucinelli, Hogan, Salvatore Ferragamo nebo Red Valentino. „U všech značek se nás týká otevření 27. dubna, protože všechny mají plochu do 200 metrů čtverečních. Butiky určitě plánujeme v tomto termínu otevřít,“ potvrdila Forbesu.

Reklama

Butiky, jejichž výměra je větší než 200 metrů čtverečních, momentálně ladí detaily prodejů se svými centrálami a některé se chystají otevřít alespoň prostory v přízemí, kde bude k dispozici všechen dostupný sortiment.

Podle informací Forbesu se na částečné otevření chystá například butik italské značky Prada, dvoupatrové klenotnictví Tiffany & Co., několikapatrový obchod Louis Vuitton nebo obchod značky COS.

Značky oslovené Forbesem se ostatně do jedné shodují, že na zahraniční klientelu nemá smysl čekat. „To bychom mohli mít zavřeno do ledna,“ ozývá se v různých variacích. Místo toho chtějí luxusní firmy využít příležitost a zaměřit se právě na lokální klientelu.

„Našimi zákazníky zdaleka nejsou jen turisté,“ upozorňuje Štěpán Pokluda, sales and marketing manager společnosti Roberto Coin Praha.

„Proto se moc těšíme, že v nadcházejících jarních týdnech přivítáme jak zdejší stálé klienty, tak ty, pro něž bude návštěva našeho butiku v Pařížské ulici třeba tou úplně první. Výběr šperků není nijak omezen, stejně jako nabídka online, kde bylo možné potěšit se zlatnickým uměním Roberta Coina během celého období karantény,“ dodává zástupce tohoto klenotnictví.

Se svými zákazníky byly ostatně butiky z Pařížské v kontaktu po celou dobu svého nuceného uzavření. Fendi v době karanténních opatření komunikovalo se svými stálými zákazníky prostřednictvím stylistů a hned několik zástupců luxusních značek Forbesu potvrdilo, že během karantény proběhlo několik významných privátních prodejů stálým klientům.

„Ozval se mi jeden ze zákazníků, že má manželka narozeniny, ale on před uzavřením obchodů nestihl koupit dárek. Kolegyně z butiku tak vzala jím předvybrané modely prstenů a jela je zákazníkovi i jeho manželce s velkou kyticí odprezentovat k nim domů,“ popisuje Vladan Hájek, který v Pařížské provozuje butik francouzského klenotnictví Boucheron.

S klienty jsme zůstali v kontaktu.

Podobné zkušenosti mají i další zástupci zdejších luxusních obchodů. „S našimi zákazníky jsme zůstali v pravidelném kontaktu. Termín otevření uvítali a těší se na takříkajíc novou první návštěvu,“ potvrzuje Silvia Patrová z Bulgari.

„V mezidobí jsme všichni pracovali z domova. Díky moderním technologiím jsme mohli zůstat s klienty v kontaktu i prostřednictvím naší posílené zákaznické linky. Intenzivně jsme ale komunikovali také v rámci skupiny. Řešili jsme strategie a další kroky směrem k návratu do pracovního života,“ říká brand manažerka firmy, která je součástí obří skupiny LVMH francouzského miliardáře a momentálně třetího nejbohatšího člověka na světě Bernarda Arnaulta.

Jen za první kvartál letošního roku utržila jeho skupina podle aktuálních auditovaných dat přes 10,6 miliardy eur. V opětovný nárůst tržeb věří i luxus v Praze, je ovšem otázkou, jak rychle se zákazníci do butiků v Pařížské skutečně vrátí.

Mnohé značky věří, že jejich luxusní zboží nabízí zajímavou investiční příležitost – a samozřejmě i potěšení, kterého je v současné době třeba.

Reklama
Reklama