Skvělým úspěchem se může pyšnit česká společnost s prémiovým kuchyňským vybavením Potten & Pannen – Staněk, která si z amerického Chicaga odnáší tu nejprestižnější cenu ve světové soutěži Global Innovation Awards (GIA).

Mezinárodní porotu uchvátila svou unikátní prodejnou Atelier Potten & Pannen – Staněk, jež se nachází v budově pětihvězdičkového hotelu Andaz Prague. Její vítězství je o to hodnotnější, že uspěla v ostré konkurenci těch nejlepších prodejen ze sedmdesáti zemí.

Nejkrásnější prodejna světa je v Česku

Kromě obdivovaných památek, uznávané architektury a designu má Česká republika i nejkrásnější prodejnu s domácími potřebami na světě. Cenu, o které sní snad každý retailový prodejce, převzal přímo v americkém Chicagu Pavel Staněk, spolumajitel úspěšné sítě obchodů, která u nás funguje už více než tři dekády.

„Je to úžasné ocenění, které patří každému, kdo se na tomto projektu podílel. Flagship store Atelier v hotelu Andaz je naše zatím největší a nejluxusnější prodejna s exkluzivními značkami a výběrem českého i zahraničního designu nejen do kuchyně. Je to místo, ve kterém vyprávíme příběh o vaření a stolování tím, že oslovuje všechny lidské smysly. Uspět v tak velké konkurenci je pro mě důkaz, že tvrdá práce, kterou celý tým do Atelieru vložil, se nám vyplatila,“ raduje se Pavel Staněk.

Rozhoduje zelený přístup, servis, vize i výloha

Být zařazen do této globální soutěže, která je právem nazývána retailový Oscar, přitom není vůbec snadné a seznam kritérií, která vybrané prodejny musí splňovat, je opravdu dlouhý. Například se hodnotí poslání firmy, vize a strategie, design, uspořádání či půdorys prodejny.

Porota dbá také na vizuální merchandising, displeje, výlohy či celkový přístup k marketingu. V neposlední řadě je klíčový i zákaznický servis včetně školení personálu nebo inovativní přístup prodejny v oblasti udržitelnosti a zelených technologií či online nákupu. Maloobchodní prodejci potřeb do domácnosti navíc musí na trhu působit nejméně dva roky.

V národních kolech se vybere více než třicet finalistů ze šesti kontinentů. Z nich pak nakonec vzejde pět hlavních vítězů. V letošním roce zcela dominovala Evropa. Vedle společnosti Potten & Pannen – Staněk, která zvítězila za region Eastern Europe, se umístily také Maison Empereur (Francie), Kustermann (Německo), Kookx (Nizozemsko) a Divertimenti (Velká Británie).

Dvojnásobný úspěch v obří konkurenci

Cenu GIA si česká firma zaměřená na prémiové nádobí navíc neodnesla poprvé. V roce 2017 ji obdržela za svou prodejnu ve Vodičkově ulici. Zde porotci ocenili mimo jiné propojení prodejního místa se školou vaření Gourmet Academy.

Zleva Eduard Bukovini, obchodní ředitel Potten & Pannen – Staněk, Pavel Staněk, spolumajitel Potten & Pannen – Staněk, a designérka Anne Kong, která pánům ocenění předávala.

„Letos jsme tedy ocenění opravdu nečekali, protože se v historii ještě nestalo, že by firma vyhrála hlavní cenu dvakrát. Zúčastnila se skutečně spousta báječných a originálních retail konceptů – například ten londýnský nebo nádherné prodejny v Asii,“ říká pyšný spolumajitel, který tuto prestižní cenu plánuje vystavit přímo ve vítězné prodejně.

Unikátní koncept v podobě galerie

„Atelier, který navrhli renomovaní čeští designéři ze studia Vrtiška & Žák, je ztělesněním tří dekád našich zkušeností. Zrcadlí v sobě potřeby zákazníků, odborné znalosti v oblasti prémiových domácích potřeb a nejnovější trendy v rámci maloobchodu a kulinářství,“ vysvětluje Staněk.

„Zákazník se zde seznámí s téměř čtyřiceti pečlivě vybranými prémiovými značkami z české i zahraniční scény. Věříme, že jakmile jednou do prodejny vstoupí, už nebude chtít odejít. Prostor svým vzhledem připomíná galerii, kde můžete strávit klidně i celé odpoledne,“ dodává.

Global Innovation Awards (GIA) je přední světový program, který oceňuje výjimečné výsledky, obchodní inovace a kreativní merchandising v maloobchodním prodeji domácích potřeb.

Soutěž organizuje od roku 2000 Mezinárodní asociace pro domácí potřeby (IHA) a je tím nejprestižnějším uznáním pro maloobchodníky z celého světa. Od spuštění bylo oceněno více než 550 prodejen z 55 zemí. Vůbec poprvé v tomto roce cenu obdrželi také prodejci z Peru nebo Kazachstánu.