Tom „Maverick“ Cruise neomylně zasáhl cíl a jeho F-18 Super Hornet se řítí strmě vzhůru těsně před zasněženou horskou stěnou, následovaný dalšími členy sebevražedné mise. 8G, 9G…

Stíhačky rychle překonávají hřeben hory a jejich zvuk, zrychlený dech pilotů i vzrušené výkřiky vzápětí rozřízne svist nepřátelských raket, které nejen jim, ale i nám právě začaly létat nebezpečně blízko kolem uší… nebo se nám to tak aspoň zdá.

Skoro se nechce věřit, že během jedné z nejakčnějších scén loňského filmového trháku Top Gun: Maverick, který si mimochodem v půlce března odnesl Oscara za nejlepší filmový zvuk, nesedíme v multikině, ale na gauči v obyčejném obýváku.

I když ne tak docela obyčejném – tenhle obývací pokoj je na západním pobřeží USA, má odhlučněné ocelové dveře a ve skutečnosti jde o jednu z testovacích místností společnosti Sonos, pro niž je právě přenos zvuku hlavní mise.

Pocit, že to, co se ve skutečnosti odehrává na obrazovce před námi, nás bezprostředně obklopuje, má na svědomí nejnovější reproduktor z dílny kalifornského výrobce audiotechniky nazvaný Era 300.

Horní polovina odhlučněné místnosti jedné z laboratoří Sonosu v Santa Barbaře. Pod hustou sítí na „podlaze“ se skrývá stejně vysoká spodní část.

Etablovaný výrobce reproduktorů a soundbarů, který byl průkopníkem na poli chytrých reproduktorů a možnosti jejich spojování v rámci jedné domácnosti a jenž je i dnes hlavně na západ od České republiky (ale i na východ, pokud se podíváme až do Asie) synonymem pro domácí audio, se svou novinkou pouští na pole zatím málo prošlapané – do prostorového ozvučení Dolby Atmos.

To jste si dříve mohli dopřát jen v kině, nově ho ale můžete zažít přímo ve vaší vlastní domácnosti za pomoci jednoho snadno přenositelného reproduktoru. Nebo i dvou a docílit tak úplného ponoření se do zvuku. Sonos je v této technologii jedním z prvních výrobců, byť už s ním experimentuje také například Apple.

Pro Sonos, který vloni oslavil dvacet let své existence, tak má být Era skutečně vstupem do nové éry. „V době neustálého hluku všude kolem nás je kvalitní poslech důležitější než kdy dřív,“ prohlašuje s entuziasmem v hlase generální ředitel Sonosu Patrick Spence z nízkého improvizovaného pódia v centrále Sonosu v Santa Barbaře.

„Naší vizí je učinit z poslechu zážitek, který v nás vzbuzuje pocity, a pomoci našim zákazníkům užívat si života a radosti prostřednictvím jejich oblíbené hudby a dalšího audio obsahu,“ dodává.

„Rodina Era je další generací chytrých reproduktorů, které ztělesňují náš závazek ke kvalitním inovacím, odpovědnému designu a propojení s komunitou stejně smýšlejících tvůrců.“

Když pětačtyřicetiletý CEO společnosti, jejíž tržby vloni přesáhly 1,75 miliardy dolarů, hovoří o rodině Era, má tím vedle úplně nového modelu 300 na mysli také jeho sestru Era 100. Značka oba modely představila společně ještě pod slibem utajení a podpisem NDA na novinářské prezentaci na počátku února.

Forbes Digital Premium