Packeta Simony Kijonkové nabrala v posledních letech vysoké otáčky. Až takové, že jim pouhá lidská síla nestačí a do hry museli vstoupit roboti. 

Zásilkovna si vloni postavila obří autodráhu. Nebo spíš robodráhu. V jejím dosud největším depu v pražských Štěrboholech s rozlohou dvanáct tisíc metrů čtverečních vyrostla první linka s třídicími roboty v Evropě.

Snaha držet se v čele a neustále inovovat je pro zakladatelku společnosti Packeta, matku nejen české Zásilkovny, Simonu Kijonkovou typická. Její skupina rostla v posledních čtyřech letech meziročně průměrně o 99 procent, rozšiřovala svůj byznys do nových zemí a přicházela s inovacemi, mezi které patří i její robotické depo.

Pro letošní rok má ale nepřehlédnutelná byznysmenka trochu jiný plán. „Dosud jsme rostli tak rychle, že nebyl čas upravovat a stabilizovat procesy, což je teď načase napravit. Navíc vnímám přicházející recesi a vím, že je v současné době extrémně důležité si všechno dobře spočítat. Takže letošní rok bude pro Packetu rokem stabilizace a zvyšování efektivity,“ nastiňuje nový kurz Simona Kijonková.

Forbes Digital Premium