Dvacet let byla jejich světem výroba automobilových prototypů, karosářských lisovacích nástrojů a složitých plechových dílů. Teď otec a syn, Lubomír (73) a Marek (46) Hoffmannovi, prodali svou firmu Kovovýroba Hoffmann z Ostrožské Nové Vsi do rukou německé skupiny EBZ.

„Důvodem jsou nové příležitosti v oblasti prototypové výroby,“ uvedli v tiskové zprávě, kterou vydal poradce akvizice – poradenská společnost KPMG. „Ve firmě zůstávám, řídit ji nebudu, budu ale nápomocen při předávání pravomocí,“ doplnil Marek Hoffmann pro Forbes.

Skupina EBZ s kořeny v roce 1921 v německém Ravensburgu patří k největším evropským dodavatelům autoprůmyslu a specializuje se také na výrobu nástrojů. Její roční obrat je kolem 400 milionů eur (přes 10 miliard korun) a zaměstnává více než 1300 lidí.

Hoffmannovi vytvořili karosárnu se zhruba třemi stovkami pracovníků, která ještě v roce 2017 dosáhla na obrat 536 milionů korun a ziskovost EBITDA 143 milionů. Loni ale obě čísla výrazně poklesla, obrat o více než 200 milionů Kč. To však může souviset s dokončenými projekty a náběhem nového byznysu. Mezi zákazníky karosárny každopádně patří či patřily značky, jako jsou Bentley, Škoda či BMW.

Kovovýroba Hoffmann se veřejnosti představila hlavně tím, když ve spolupráci s designérem Petrem Novaguem vyrobila na podvozku Audi R8 novodobou reinkarnaci Škody 110R Coupé s názvem R200. Kreaci, jež vznikla ve třech kusech a premiéru měla před třemi lety, Forbes loni postavil na mosteckém okruhu proti původnímu eRku. Celé video si můžete připomenout níže.

Cena, za niž německé EBZ moravskou společnost získalo, nebyla oznámena. Vzhledem k ziskovosti EBITDA šlo pravděpodobně o nižší stovky milionů korun. Na prodej byla firma relativně dlouho, za rozhodnutím stálo také nejasné rodinné pokračování.

Kovovýroba Hoffmann patřila do pravidelného žebříčku největších českých rodinných firem podle Forbesu. Letos se umístila na 77. místě. V příštím roce už vzhledem k novým majitelům nebude do žebříčku zařazena.