Rohlik Group spustí v první polovině roku 2022 v Itálii a Rumunsku své služby doručování online nákupů pod novou značkou Sezamo. Od jara tak ke službám Rohlik Group získá přístup téměř 2,5 milionu nových domácností z Milána a Bukurešti.

Itálie pod vedením nového CEO, kterým se stal Andrea Colombo, bude po Německu druhým největším trhem, na kterém budou online supermarkety Rohlik Group působit. Sezamo odstartuje ve 2. polovině roku 2022 také ve Španělsku. Provoz v nových zemích se spouští poté, co analýzy trhu ukázaly nárůst poptávky po nákupu potravin online.

Zakladatel Rohlik Group Tomáš Čupr k budoucím plánům expanze uvádí: „Před několika týdny jsem podepsal smlouvu s naším prvním distribučním centrem ve Španělsku. Brzy tak začneme působit v Madridu a v budoucnu nás čekají další země. Tohle vše přichází na základě impozantního růstu ve všech stávajících zemích, příkladem může být Mnichov, kde jsme nedávno v rekordním čase překonali hranici 1 000 objednávek denně.

Na nových trzích chce Rohlík působit pod jedinou značkou. „Všechny tyto země vycházejí z latinského jazyka a my jsme chtěli pokračovat ve využívání názvu jídla ve značce. Sezamové semínko je oblíbené ve všech kulturách. Sezamo vychází z italského ‚sesamo‘, rumunského ‚sezam‘ a španělského ‚sésamo‘,“ uvedl marketingový ředitel společnosti Jakub Petřina.

Kromě expanze v rámci evropského trhu v roce 2022 společnost očekává rozšíření své působnosti v rámci zemí, ve kterých v současnosti působí: Knuspr.de se do dvou let rozroste do Frankfurtu, Hamburku, Kolína nad Rýnem, Essenu, Hannoveru, Stuttgartu, Lipska a dalších měst. Rohlik.cz zrychlí doručení nákupu do 60 minut od objednání. K tomu pomůže čtvrtý, plně automatizovaný sklad, který bude otevřen v Chrášťanech u Prahy.

Dle informací od Hospodářských novin chce Rohlik group na expanzi získat další finance rozšířením své únorové emise dluhopisů. Tu zítra navýší o 850 milionů korun na 2,55 miliardy.