Herní konference GDC (Game Developer Conference) v San Franciscu zřetelně ukázala, kam se posune herní průmysl v následujících měsících. Giganti herního průmyslu zde ukázali své nejnovější tituly (Ubisoft – For Honor, Sony – Horizon Zero Dawn), ale i nezávislá studia se zde chlubila výtvory, které spatří světlo světa už tento rok.

Letošní konference pro mě byla trochu jiná, výraznější a mnohem ikoničtější. Třeba proto, že jsem měl možnost zúčastnit se VRDC (Virtual Reality Developer Conference), která se poprvé stala součástí GDC. A připadal jsem si jako v OASIS systému z knihy Ready Player One; slavné GDC se transformovalo z konzervativního přístupu s klasickými PC a konzolovými hrami do virtuální reality.

První stánek při vstupu na výstaviště patřil Facebooku a jeho Oculusu. Vedle se tyčil stánek Sony, jež promovalo svůj VR systém. Mastodonti technologických inovací se předháněli, kdo ukáže více.

Dokonce i NVIDIA, která vyrábí grafické karty, zde měla několik kukaní, kde ukazovala VR hry, samozřejmě v nejlepší grafické kvalitě. Vystavovali i samostatní vývojáři haptických rukavic, ovladačů, nových revolučních brýlí, large-room scale trackingů a spousta dalších firem, které adaptovaly svůj software pro VR.

Třeba jako marketingová agentura z Nizozemska, která úplně změnila koncept své firmy a nabízí nyní VR playtesting a data analýzu VR her a softwaru.

Toto je několik novinek ze San Francisca:

Project Scorpio

Screenshot 2017-03-17 at 14.21.22

Bylo zcela jasné, že Microsoft přijde s nějakou novinkou, jen byla otázka času, kdy to bude. Bohužel představení této technologie provází zatím spousta nezodpovězených otázek. Jak bude celý systém fungovat, si můžeme jen domýšlet.

Co ale víme jistě, je, že bude mít technologii „inside out“ sledování. Důsledkem toho je, že nebude potřeba v místnosti umístit sledovací senzory, ale pokud budete mít batoh s dostatečně výkonným PC, budete si moct jít zahrát jakoukoliv hru třeba do parku.

Nvidia 1080 Ti

Screenshot 2017-03-17 at 14.21.42

K tomu, aby všechny nové hry a zážitky mohly vykreslovat nádhernou grafickou podobu, s níž vývojáři počítají, NVIDIA přinesla nový, vylepšený model grafické karty 1080. Slibuje až o 35 procent větší výkon a její cena je stejná jako při představení předchozího modelu před rokem, tedy 699 dolarů.

Nový Gear VR

Screenshot 2017-03-17 at 14.21.53

Tyto brýle budou plně odhaleny až s telefonem Samsung Galaxy S8, nicméně sám Samsung potvrdil, že do základní výbavy se dostane vylepšený ovladač. Toto by mohlo mít za následek boom VR aplikací na mobilní platformě s operačním systémem Android.

Vive Tracker

Screenshot 2017-03-17 at 14.22.02

Tato vychytávka z dílny HTC již byla oznámena na letošním CES v Las Vegas, ale až nyní je vidět, co vše mohou vývojáři s touto věcičkou dělat. Cena je poměrně příznivá (99 dolarů), nicméně její využití není až tak pro koncové uživatele, jako spíš pro komerční sféru. Je prostě skvělé tento tracker umístit na míč a hrát ve VR soutěž o nejvíce panenek například v galaxii Proxima Centauri.

Large Room Scale by Optitrack

Screenshot 2017-03-17 at 14.22.11

Společnost Optitrack představila možnost zachytit člověka v brýlích na prostoru až 1000 metrů čtverečních. To je skvělá zpráva pro zábavní parky s virtuální realitou. Jeden z prvních, The Void, bude otevírat 1. července v New Yorku.

Jedná se o „mixed reality“ zkušenost neboli kombinaci reálné postavy a 3D prostředí, kde ve dvou lidech jdete po městě a po vzoru krotitelů duchů zaháníte všechna monstra zpátky do GhostBusters krabice.

Oculus zlevňuje

riftblogpierre1

Velkým tématem se stalo také zlevňování Oculus Rift. Bohužel Oculus značně ztrácí na konkurenci HTC a Sony a jeho brýle se příliš neprodávají. Z vývojářského hlediska můžeme potvrdit, že ani o hry na Oculus Store není velký zájem.

Tomu všemu nepomáhá ani fakt, že Oculus, jenž je vlastněn Facebookem, prohrál spor, ve kterém musí zaplatit 500 milionů dolarů společnosti Zenimax. Oculus Rift lze momentálně zakoupit za 499 dolarů a ovladače Touch přikoupit za 99 dolarů.