Je to momentálně nejdražší nový vůz, který se dá koupit. Respektive nedá, jelikož svého majitele měl ještě předtím, než začal vznikat. Rolls-Royce o víkendu představil druhé auto z tříkusové série Boat Tail a vybral si k tomu místo, které je magické samo o sobě.

Už podruhé za sebou si tak pár desítek šťastlivců mohlo na vlastní oči prohlédnout auto, které je spíš uměleckým dílem, v zahradě renesančního hotelu Villa d’Este na břehu Komského jezera na italsko-švýcarské hranici.

Automobilka Rolls-Royce si tohle prostředí nevybrala náhodou. Stejně jako loni v září se tu i teď na šotolinové cesty a pečlivě střižené trávníky rozestavěly nejkrásnější veterány světa. Jejich majitelé je totiž přivezli s vidinou zisku vítězného poháru přehlídky Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Pravděpodobnost, že jednou si stejný pohár odveze i majitel Boat Tailu, je téměř stoprocentní. Musí jen počkat, než výjimečný Rolls-Royce spadne do kategorie veterán. Výjimečnost je totiž jeden z hlavních aspektů, jak na slavné veteránské přehlídce uspět. A Boat Tail výjimečný je.

I když stojí na základu limuzíny Phantom, což znamená, že má pod kapotou dvanáctiválec s výkonem téměř 600 koní, jeho design je naprosto jedinečný. Automobilka možnost podílet se na stavbě takového auta nabídla třem zájemcům, ačkoli zájem byl údajně výrazně vyšší.

Všichni tři vybraní miliardáři jsou milovníci jachtaření, což dalo Boat Tailu základní tvar. Zadní část proto připomíná palubu lodi a čelní sklo protažené do boků designéři připodobňují k ochrannému štítu motorového člunu. Lehce skloněný sloupek viditelný pouze s nasazenou střechou a zužující se záď má pak ve výsledku navozovat dojem motorového člunu jedoucího na plný plyn s přídí mířící vzhůru nad mořskou hladinu.

Lastury posloužily jako inspirace pro barevné provedení karoserie.

To byl základ auta, které celé vzniká výhradně ručně, a to včetně karosářských dílů vyrobených z rozměrných hliníkových plechů. Následně přišla na řadu individuální přání každého ze tří majitelů, jejichž jména automobilka tají. Stejně jako cenu vozu, ale neoficiálně se hovoří o sumě pohybující se v přepočtu kolem 600 milionů korun.

Podoba druhého Boat Tailu je spojená s byznysovým pozadím jeho majitele. Objednal si ho totiž zákazník, jehož rodinný podnik vyrostl na základě otcových úspěchů v obchodu s perlami.

„Jedná se o mecenáše umění, který cestuje po celém světě, má mezinárodní vzdělání a i díky svému kosmopolitnímu vkusu a řadě vlivů vybudoval obsáhlou sbírku veteránů i moderních vozů pro své soukromé muzeum,“ říká Frank Tiemann z automobilky Rolls-Royce.

Na samém počátku vzniku tohoto auta tak zákazník designérům ze speciální divize Coachbuild předal čtyři schránky perlorodek, které pro jejich unikátní zbarvení a komplexní tvary osobně vybral ze své soukromé sbírky.

Zázrak
Vydání Forbesu Zázrak

Lastury pak posloužily jako inspirace pro barevné provedení karoserie, které se podle Tiemanna stalo jednou z vůbec nejpropracovanějších povrchových úprav, jaká kdy byla vyrobena za celou existenci slavné značky.

Jejím základem je třpytivá směs odstínů schránek ústřic a jemně růžové barvy s velkými slídovými prvky v bílém a bronzovém tónu. To dohromady vytváří jedinečný perleťový efekt, který se nenápadně mění podle okolních světelných podmínek.

Kontrastně pojatá kapota v koňakovém odstínu obsahuje příměs jemných bronzově a zlatavě lakovaných hliníkových elementů a nakonec je celý povrch potažen ledově křišťálovým matným lakem. 

Interiér pak pracuje s kombinací koženého čalounění v koňakových a ústřičných odstínech a obkladů z ořechového dřeva. Celý prostor zdobí prvky z růžového zlata a schránek perlorodek.

Středobodem palubní desky jsou ale hodinky s perleťovým ciferníkem, které pocházejí přímo z osobní sbírky vlastníka auta. „Vzniká tím silné vizuální a materiálové pouto mezi vozem, majitelem a rodinným odkazem,“ vysvětluje Frank Tiemann.

„Program Coachbuild posouvá naši práci coby výrobce luxusních produktů do zcela nových výšin. Je to haute couture v našem průmyslovém oboru. Výsledkem je více než jen skvostný automobil. Na míru karosovaný vůz se stává odkazem, který pro každého klienta ztělesňuje něco výjimečného, osobního a plného emocí,“ uvedl při premiéře Boat Tailu s číslem dva Torsten Müller-Ötvös, šéf automobilky.

Kdy se objeví třetí a poslední Boat Tail, případně jak bude vypadat, nikdo z automobilky z Goodwoodu zatím neodtajnil. Dá se ale čekat, že příští rok bude jedno z hlavních pódií na zahradě hotelu Villa d’Este patřit právě jemu.