Martin Roubal chtěl mít vždycky svou roubenku. Coby rodák z Podkrkonoší k nim měl blízko, a když se pak dostal ke stavebnictví a začal roubenky stavět na zakázku pro ostatní, netrvalo dlouho a postavil si v Černém Dole jednu takovou i pro svou rodinu.

Brzy ji začal pronajímat a z chalupy byla rázem dobrá reklama na Roubalovu stavební firmu. Zákazníci si nechávali navrhnout a podle tradičních postupů stavět roubenky moderní a Roubal pak vydělané peníze investoval do stavby dalších vlastních roubených chalup určených k pronájmu. Jednoduchý princip – a jednoduchá investice, která se skvěle osvědčila.

Dnes už má Roubal takových chalup v krkonošském Černém Dole pět, šestou staví a jedna další už je naplánovaná. S průměrnými cenami pronájmu 45 tisíc na týden (o silvestru pak klidně i 100 tisíc) přitom nejde o žádné obyčejné chalupy, ale mnohem víc o luxusní ubytování se saunami, bazény, vířivkami, vinotékami a řadou doplňků i nábytku řešených na míru. Třeba některá světla si Martin Roubal nejen navrhuje, ale část z nich i sám ve sklárně foukal.

Obsazeno je skoro pořád. „Lidi se nám z víc než 50 procent vracejí a často si na odjezdu hned rezervují ubytování dopředu na další rok,“ říká jeho žena Kateřina Roubalová. „Pamatuju si jen, jak nám jednou někdo psal, co si to dovolujeme, mít tak drahé ubytování, ale to byla fakt výjimka,“ směje se Roubalová.

Manželé Roubalovi přitom nevyužívají ubytovací platformy jako třeba Booking nebo Airbnb, ani se nesnaží sehnat zákazníky přes sociální sítě. Většina hostů si chalupy, z nichž každá je zařízená v trochu jiném stylu (moderní, retro, klasická babičkovská…), najde sama na doporučení. „Klienti jsou převážně Češi, většinou podnikatelé, rodiny, které chtějí soukromí,“ dodává Roubalová s tím, že se ani nijak nesnaží oslovit klientelu zahraniční.

Buď bohatý a klidný
Vydání Forbesu Buď bohatý a klidný

Roubenky, které staví na zakázku, si od Roubalových nechávají stavět hvězdy českého showbyznysu, úspěšní podnikatelé i špičkoví manažeři. Systém investice do roubenek zastupujících zároveň vzorový dům pro zákazníky, kteří si chtějí nechat postavit vlastní chalupu, funguje výborně.

A za to, aby se člověk vůbec mohl podívat, jak tyhle stavby vypadají, se dokonce platí. „Jezdili nám sem turisti, na čtyřhodinovou prohlídku přišlo klidně 40 lidí, bylo to neúnosné, proto jsme prohlídky zpoplatnili,“ říká Martin Roubal. Dnes se na prohlídku čeká klidně tři měsíce. „I na ukázkových dnech se nás ptají, jestli neprodáme, že nám druhý den pošlou peníze. Ale to nechceme. Je to nejlepší investice, jaká může být.“