skip to main content
Startupy

Rumunská pohádka s českou stopou pokračuje. UiPath hlásí investici 750 milionů dolarů, valuace je 35 miliard

2 minuty čtení

Rumunský technologický zázrak UiPath uzavřel velkou investici. V rámci nového investičního kola (Series F) do něj přiteklo 750 milionů dolarů, přičemž nově je firma valuována na 35 miliard dolarů, tedy zhruba 753 miliard korun.

Kolo vedli už dřívější investoři z Alkeon Capital a Coatue a nechyběly ani IVP nebo Sequoia. Pro český kontext je však nejdůležitější zářez fondu Credo Ventures – právě tito investoři z pražského Karlova náměstí rozpoznali potenciál UiPath a jako jedni z prvních uvěřili, že z firmy jednou bude jednorožec. Do firmy proto investovali již před šesti lety.

Reklama

Fond Credo Ventures držel do nového investičního kola ve startupu jednotky procent, které měly hodnotu bezpečně přes 10 miliard korun.

„Držíme se káry z posledních sil, něco už jsme prodali,“ hlásí hlavní tvář fondu Ondřej Bartoš a dodává, že podrobnosti sdílet nemůže, ale má prý úsměv od ucha k uchu. Byl to právě on, kdo si v lednu roku 2015 poprvé skypoval se zakladatelem UiPath Danielem Dinesem a tuhle miliardovou trefu do fondu přinesl.

Reklama
Související vydání

„Nastala dokonalá bouře a vše zafungovalo. Firma měla vynikající načasování, kdy přišla s produktem, který fungoval a velmi rychle byl schopen vyřešit problémy spousty větších společností na trhu. Pomáhá korporacím automatizovat rutinní lidské práce pomocí algoritmů, typicky jde například o přepisování dat z faktur nebo různé zápisy do databází,“ popisoval Bartoš důvody úspěchu UiPath v rozhovoru pro Forbes z loňského září.

UiPath je dnes nejrychleji rostoucí firmou v oblasti firemního softwaru na světě a zabývá se tím, čemu se v angličtině říká robotic process automation čili robotická automatizace procesů. Technologie ve zkratce automatizuje repetitivní úkoly, kterým se běžně věnují lidé, a jejích služeb využívají firmy po celém světě.

Mezi zákazníky nechybějí giganty typu NASA, Airbusu, HP, Googlu nebo DHL.

Reklama
Reklama