Českému automobilovému průmyslu se po postcovidovém zakolísání pomalu vrací dech. A to i Škodě Auto, jejíž prodeje se loni propadly pod 800 tisíc vozů, nyní ovšem už míří zpět k milionu. 

A to i přesto, že v reakci na vypuknutí války na Ukrajině opustila ruský trh. „Rusko byl trh s velkým potenciálem. Viděli jsme tam možnosti prodejů až na úrovni 150 tisíc vozů ročně. Letos jsme tam ale prodali aktiva a tato kapitola je tím uzavřená,“ říká v dalším Forbes Byznys podcastu člen představenstva Škody Auto zodpovědný za marketing a prodej Martin Jahn. 

Otázkou však stále zůstává, co Škoda Auto udělá s čínským trhem. Tam se jí totiž v poslední době příliš nedaří, i když podle Jahna je pozitivní to, že mladoboleslavská automobilka tam v současné době neprodělává.

Člen představenstva Škody Auto, ale také prezident Svazu automobilového průmyslu Martin Jahn | Foto Jan Strouhal

„Vždycky na toto odpovídám, že možné je vše,“ reaguje Martin Jahn na otázku, jestli je reálné, že Škoda Auto nakonec čínský trh opustí. Zatím ale není o ničem rozhodnuto a český výrobce vozů se mezitím dívá naopak na nové trhy, jako je Vietnam nebo Indie.

Jaké nové vozy se Škoda AUTO chystá v nejbližších letech představit? Kdy ukončí výrobu vozů se spalovacími motory? A jak nástup elektromobility může proměnit český autoprůmysl? To vše i více uslyšíte v aktuálním podcastu.