V roce 2017 převzal od KKCG službu DoDo, která v té době fungovala jako osobní asistent a měla 10 kurýrů. Dnes jich Michal Menšík řídí 440 a do toho republikou pendluje přes 200 zelených DoDo vozů. Z B2C služby pro specifický segment totiž Menšík dokázal postavit B2B hráče, který na základě dat pomáhá s doručováním zásilek v rámci tzv. poslední míle Košíku, Mallu nebo KFC.
„B2C jsme nezařízli, nicméně v B2B je víc peněz a také tím řešíme zefektivnění městské logistiky. V Praze vnímám čím dál horší dopravní situaci, a pokud bude mít každý e-commerce podnik svou vlastní flotilu, která bude věčně jezdit poloprázdná, tak si tu situaci za pět let ani nechci představit,“ říká Menšík v dalším díle Forbes Byznys podcastu.
Jak ustát rychlý růst startupu? Proč se Michal Menšík vydal cestou akvizice a nepostavil službu od píky? A jaká je největší daň za to, když sedíte na dvou ředitelských židlích? Poslechněte si celý podcast.
11. 7. 20191 minuta čtení
Zdravko Krstanov
šéfredaktor Forbes.cz
Zajímá ho, jak přemýšlejí ti, kteří se dostanou od nuly k jedničce. Sleduje startupovou scénu, akciové trhy a nejbohatší Čechy. Je autorem podcastu Funny Money a rozhovorů se špičkami českého byznysu, jako jsou třeba Daniel Křetínský, Marek Dospiva či Michal Strnad. Online verzi českého Forbes vede od roku 2022.