Když poslala na přelomu milénia do světa první z filmů o pravé blondýnce, studentce práv Elle Woods, byla Reese Witherspoon vlastně teprve na začátku kariéry. 

Po dětských a později teenagerovských rolích, jako byla ta ve snímku Velmi nebezpečné známosti, Milenec nebo vrah anebo Městečko Pleasantville, byla vlastně až Pravá blondýnka v roce 2001 snímkem, který hvězdu Reese Witherspoon vystřelil až do nebe. A do Hollywoodu.

Barbínovská komedie o dívce, podle níž „oranžová nikdy nenahradí růžovou, a kdo si myslí opak, je blázen“ a která všechny zásadní životní pravdy hledá v nekonečných seriálech a moudrech časopisu Cosmopolitan, s čímž nakonec úspěšně vystuduje i Harvard, přišla v roce 2001 studio Metro-Goldwyn-Mayer na zanedbatelných 18 milionů dolarů. 

Na hollywoodské poměry MGM v podstatě směšný rozpočet se ovšem vrátil mnohonásobně: dodnes vtipný příběh o dívce, která se na každém snaží hledat to dobré, protože to špatné většinou stejně nakonec prozradí mizerně provedená trvalá a zanedbaná manikúra, vydělal v kinech celého světa 142 milionů dolarů. Z hrdinčiny čivavy Bruisera se stal světový fenomén.

O dva roky později přišlo do kin pokračování, Legally Blonde 2: Red, White and Blonde, v němž se vlastenka Elle Woods pokusí dobýt i Washington. A i jako „kongresová Barbie“ Reese Witherspoon u diváků uspěla, byť kritiky už zůstaly vlažné. Dvojka vynesla 125 milionů dolarů. 

A s Reese to pak už šlo jen vzhůru: svítivě růžovou i zářivou blond nahradily decentnější barvy i zásadnější, vážnější role, z nichž ta hlavní ženská v dramatu Walk the Line o životě Johnnyho Cashe jí vynesla i Oscara. 

Ale Reese Witherspoon chtěla víc. Mnohem víc. Když se někdejší Pravé blondýnce znelíbilo, jaké role jí režiséři nabízejí (chtěla více dramatických filmů jako Bahno z Mississippi, méně limonádových romantických komedií typu Poznáš, až to přijde?), raději si založila vlastní firmu. Mohla si to dovolit, v době po Oscarovi brala blonďatá star 15 milionů dolarů za film a patřila k nejlépe placeným herečkám světa. 

S vlastní produkční firmou Pacific Standard pak poslala do kin mimořádně ceněné hity jako Zmizelá (Gone Girl) nebo Divočina (Wild) a v roce 2016 se spojila i s Otter Media, divizí koncernu WarnerMedia holdingu AT & T, a společně založily velkou mediální firmu.

S Hello Sunshine se Reese zaměřuje na silné ženské příběhy – a z někdejší Pravé blondýnky se stala velkopodnikatelka s obřím vlivem v americkém zábavním průmyslu. Knižní kluby, nakladatelství, podcasty, videokanál, spolupráce s Applem i HBO, s nimiž poslala na obrazovky i na streamovací platformy už dvě řady mimořádně úspěšných Sedmilhářek. 

Povedená televizní adaptace bestselleru Big Little Lies Liane Moriarty o paničkách z lepších rodin, které mají zřejmě na svědomí vraždu, což celý seriál velmi rafinovaně odkrývá formou koláže místy až epileptických flashbacků, patří ke špičce žánru současné quality TV. Byla to Reese Witherspoon, která do projektu přemluvila plejádu hollywoodských megahvězd, od Nicole Kidman, zde v temné roli oběti brutálního domácího násilí, až třeba po Meryl Streep, jež ve druhé řadě coby nenávistná tchyně a pozůstalá v jedné osobě předvedla výkon hodný dalšího Oscara.

Reese má talent a tah na branku, objevuje stále nové a nové látky, nové a nové autory, je originální, sebevědomá a ráda klame tělem. Ve svém impériu už chytře vydělala celé jmění. Forbes majetek této herečky, producentky a matky tří dětí odhaduje na 240 milionů dolarů

Loni v únoru do její firmy investičně vstoupila i Laurene Powell Jobs, vdova po Stevu Jobsovi.

A teď, vlastně na vrcholu kariéry a se silnými společníky v zádech, se Reese Witherspoon vrací ke své nejslavnější roli. 

Jak oznámila na svém Instagramu, letos počátkem léta se začíná chystat dlouho zamýšlený třetí díl Pravé blondýnky. Poprvé o svém záměru herečka promluvila před dvěma lety, s retro fotkou v bikinách z populárního filmu.

Nyní informaci znovu potvrdila. A dodala i další produkční detaily.

Nový příběh dostala scenáristicky na starost talentovaná autorka, komička a herečka Mindy Kaling a její kolega Dan Goor. Do producentského křesla se vracejí tvůrci předchozích dvou dílů, Adam Siegel a Marc Platt, které jako producentka doplní i samotná Reese Witherspoon, jež se vrátí i do titulní role. Po 20 letech a s novými scenáristy by měl příběh Elle a jejích přátel získat „zcela novou podobu a nový twist“, stejně jako forma vyprávění, jak uvádí magazín Variety. 

Kdo si myslí, že oranžová nahradí růžovou, je skutečně blázen. Blondýnka je zpátky a její byznys má znovu solidně našlápnuto.