skip to main content
Český byznys

Ryzí pramen z Jeseníků. Holba rozjíždí síť vlastních hospod

Česká pivařská a hospodská scéna po pandemii zase ožívá. Pivovar Holba se připojil k trendu vlastních hospod a pod značkou Ryzí pramen otevřel svůj první podnik. Ještě během letošního roku plánuje otevřít další dvě pivnice s restauracemi pod hanušovickou značkou.

„Trendy v gastronomii jsou jasné a v oblasti piva je to zvyšování pivní kultury, na čemž se chceme podílet. Když jdete na pivo, chcete si jej vychutnat v příjemném prostředí a chcete dostat nápoj v nejlepší možné kvalitě,“ vysvětluje k novince manažer Ondřej Hnila z Holby.

Pivovar od loňského října patří spolu s Litovelem a Zubrem do skupiny Pivovary CZ Group kroměřížského podnikatele Karla Kuropaty. Skupině se v loňském pandemickém roce dařilo: výsledky se sice ještě nedostaly na čísla před covidem, ale prodala 726 tisíc hektolitrů piva, což je o desetinu víc než v předchozím roce. Tržby dosáhly 1,2 miliardy korun.

Velký podíl na loňském úspěchu nese export. Především do Polska loni Pivovary CZ Group vyvezly o pětinu více piva než v předešlém roce.

S nápadem na vytvoření vlastních podniků přišli v Holbě už před víc než dvěma lety. „Následně dorazila vlna covidu a museli jsme projekt odsunout. Ale byli jsme přesvědčení, že je to správný směr. Hned, jak to bylo možné, jsme se k projektu vrátili a dotáhli ho do finále,“ popisuje Hnila. Nakonec se projekt, do něhož pivovar zatím investoval řádově jednotky milionů korun, odložil o rok.

Kde přesně letos vzniknou další dvě nové pobočky, zatím nechtějí představitelé pivovaru komentovat. Celkově ale míří hlavně na region východních Čech, tedy Pardubický a Královéhradecký kraj. Podobným tempem jako letos pak chtějí s rozvojem sítě pokračovat i nadále – během pěti let by mělo být v Česku deset hospod značky Ryzí pramen.

Reklama

V olomoucké pobočce U Zlaté koule si autoři dali záležet na tom, aby bylo na první pohled jasné, odkud Holba přichází. Prostoru dominuje výčepní pult, který zdobí reliéf Jeseníků propojený s logem pivovaru.

„Při tvorbě interiéru pro nás bylo důležité spolupracovat s dodavateli z našeho regionu,“ dodává Hnila. Horský masiv zdobí i pivní tanky – ty jsou v podniku čtyři s celkovým objemem dva tisíce litrů.

Investice pivovaru nekončí jen vlastními pivnicemi. Holba rozjela spolupráci s designérem Ronym Pleslem, od kterého si nechala navrhnout a vytvořit nové sklenice na pivo.

Původně návrh s novou sítí přímo nesouvisel, ale nakonec se nové sklenice do hospod dostávají právě nyní. A mohou sloužit i jako symbol naděje pivovarů v popandemickém oživení.