skip to main content
Český byznys

S rozvozy předběhli dobu. Konkurenci nedávaly smysl, říká zakladatel sítě Amici

Odvětví gastra si v posledních dvou letech kvůli pandemickým restrikcím prošlo peklem. Ale zatímco většina stravovacích podniků škrtala náklady, propouštěla zaměstnance nebo dokonce přemýšlela, jestli takové období vůbec ustojí, byly tu i výjimky.

„Tržby nám v posledním roce masivně stouply na všech pobočkách, nejvíc se nám ale dařilo v menších městech nebo na okraji těch větších,“ chválí si Roman Zajíc, zakladatel brněnského franšízového konceptu Amici, který za poslední tři roky otevřel dalších sedmnáct poboček.

„Některé dny jsme měli i padesát zájemců o práci, přitom před koronou byla situace naprosto opačná a bylo vidět, že trh je přesycený,“ vypočítává.

Reklama

Hamburgery, pizzu a křupavá kuřecí křídla od Amici mohou zákazníci ochutnat už v sedmi českých městech: vedle Brna třeba v Ostravě, Olomouci, Prostějově, Zlíně, Třebíči, Jihlavě nebo Hradci Králové. Zpravidla sem ale hledají cestu právě kvůli oceňovaným hamburgerům, které už si z Burger Festivalů po celém Česku odnesly dvacet zlatých medailí. 

Za to, že jejich byznys pandemie nepoložila, ale naopak nakopla, ale síť nevděčí jen kvalitě svých burgerů. Hlavní výhodou je opačně nastavená politika, založená už od roku 2010 primárně na rozvozu a osobním výdeji. 

Reklama

Tehdy ještě ostatní matadoři v gastru protáčeli oči, jenže mladistvý přístup a elán se Romanu Zajícovi nakonec vyplatil. Na konceptu moderního, rychlého a efektivního rozvozu jídla, který mu v Česku tolik chyběl, začal pracovat i přes nulové zkušenosti z gastronomie. V průběhu let se k němu potom přidali další tři společníci se zkušenostmi z IT, se kterými dnes firmu vede.

„Dnes se to zdá komické, protože doba je úplně jiná a rozvoz už nabízí prakticky každý, ať už sám, nebo skrze Wolt či Dáme jídlo. Tehdy to ale pro většinu podniků nebyla priorita, všechno jim fungovalo dobře, a nebyl tak důvod to měnit,“ vysvětluje podnikatel, jehož firmě generuje právě rozvoz a vyzvednutí přes sedmdesát procent tržeb. 

Všichni majitelé a jednatelé Amici: zleva Roman Zajíc, Milan Slobodník, Ondřej Sobotka, Michal Benda

Šlo například o služby, jako je objednání na jedno kliknutí přes Facebook Messenger nebo třeba možnost sledování kurýra, se kterými ostatní neměli příliš zkušeností. „To už dneska nikoho neuchvátí, ale tenkrát to ostatním nedávalo smysl,“ dodává. 

Jedna věc byla dělat to jinak než ostatní. Další, která ale Amici od začátku zásadně odlišuje od konkurence, je kompletně vlastní systém pro všechno od objednávek přes pokladnu, kontrolu kvality až po samotné doručení.

Pokračovat ve čtení 1/2

Reklama
Reklama