Budějovický Budvar má za sebou dva náročné covidové roky, ovšem i v těch se mu dařilo. Zatímco trh klesal, Budvar zvýšil výstav piva v roce 2020 a 2021 o tři procenta, respektive 4,5 procenta, a zisk EBITDA se loni zvýšil dokonce o jedenáct procent.

„I přesto, že poslední dva covidové roky nepřály našemu typu byznysu a většina pivovarů zaznamenala meziroční propady, my jsme naopak rostli,“ říká finanční ředitel Budějovického Budvaru Petr Konopásek.

Budvar se také v posledních letech vrhl na digitální transformaci, která mu má pomoci zefektivnit výrobní i logistické procesy. S tím mu pomáhá česká pobočka společnosti SAP, přičemž zajímavostí je, že už 87 procent piva vyrobeného v Česku pochází od pivovarů, které využívají řešení od SAP.

Hostem dalšího Forbes BrandVoice podcastu byli šéfka SAP ČR Hanka Součková a finanční ředitel Budějovického Budvaru Petr Konopásek (vpravo).

„Trochu jsme se ponořili do statistik a podívali se na našich 1400 zákazníků, které tu máme. A zjistili jsme, že SAP má opravdu velký závazek vůči českému zlatu. Téměř devadesát procent je už pořádný díl a jsme rádi, že Budvar nás posouvá ještě blíže k té devadesátce,“ říká k tomu šéfka SAP ČR Hana Součková.

A bude někdy pivo vařit umělá inteligence? Tak daleko ještě nejsme a vždy bude potřeba lidský prvek. I přesto ale v Budvaru testují jednu digitální novinku.

„Zrovna teď v našem pivovaru testujeme virtuálního sládka. Což znamená technologii, která sleduje proces zrání piva,“ prozrazuje v podcastu Konopásek.

S čím vším pomáhá digitalizace v Budvaru? Jak složité bylo přesvědčit zaměstnance, aby nové technologie přijali? A jak vůbec na digitální transformaci připravit lidi? To vše se dozvíte v podcastu.