Jako když zapnete raketový motor. Tak se při finále prezidentské kampaně cítila stylistka Petra Pavla, módní návrhářka Štěpánka Pivcová. O síle image v kampani a o tom, jak se jí se současným prezidentem Česka pracovalo, promluvila během letošního Forbes Women’s Summitu, který se konal u příležitosti vydání žebříčku nejvlivnějších žen Česka.
Štěpánka Pivcová měla na starost to, co si Petr Pavel ještě coby prezidentský kandidát oblékal – ať už do diskuzí, na debaty nebo třeba při cestách za voliči po Česku. A její představa, co by to mělo být, byla od samého začátku spolupráce před dvěma lety, jasná. „Hlavním měřítkem pro mě byla autenticita, jednoduchost a uvěřitelnost. Aby byl sám sebou,“ vysvětlovala Štěpánka Pivcová.
Skrze šatník chtěla povznést prostředí, přinést do kampaně nejen uvěřitelnost ale i noblesu. Kromě toho pro ni bylo důležité také to, aby se jednalo co možná nejvíce o oděvy české výroby. Do šatníku Petra Pavla se tak vybíralo například z kolekcí značky Blažek nebo Pietro Filipi, kde Pivcová dříve několik let působila.
Fakt, že autenticita hrála pro stylistku a módní návrhářku hlavní roli, dokládá i už proslulá flanelka. Když ji v jeho šatníku objevila a Petr Pavel jí vysvětlil, že jde o jeho oblíbený kus oblečení, vzala ji na milost.
„Pan prezident Pavel byl velmi demokratický při tvorbě šatníku, nechal mě pracovat a ke konci kampaně už mi věřil natolik, že jsem byla sama, kdo rozhodoval o výběru oblečení,“ říká módní návrhářka, která stojí za vlastní značkou The May Studio.
Ke sporům při tvorbě šatníku za celou dobu spolupráce nedošlo. Pivcová ale vzpomínala na moment, kdy navrhovala styl Clinta Eastwooda, který Petr Pavel jasně odmítl s tím, že to by nebyl on.
„Závěr kampaně vyžadoval plné soustředění. Měla jsem seznam mediálních výstupů, kam pan prezident jde a velké pédéef s outfity sladěnými tak, aby působily v debatě, jak měly,“ říká Štěpánka Pivcová, která vedle práce pro Petra Pavla dál pokračovala i ve svém vlastním salonu se svou kolekcí. O tom, že by šlo o dvě práce na poloviční úvazek ale nemůže být řeč. „Spíš jsem oboje dělala na sto procent, nechtěla jsem nic ošidit a sáhla jsem si na dno,“ popisuje dobu, po které si oddychla až po inauguraci.
Díky téhle obrovské výzvě, kterou ale nepovažuje za stresovou, se nyní rozjela ještě víc její vlastní tvorba. „Nebyla jsem ani psychicky nebo fyzicky unavená, naopak mi to dalo obrovskou energii a důvěru v můj tvůrčí potenciál,“ říká žena, která za bezmála dva týdny představí svou novou kolekci. Ta navíc bude podstatně širší, než bylo dosud u Štěpánky Pivcové – známé hlavně kabáty a šaty – zvykem.
Její ateliér se na pár dnů promění v privátní showroom, pop-up, ve kterém představí kolekci sahající od šatů, sukní až po kalhoty či saka. Zásadní roli v tomhle posunu hraje spolupráce s prezidentským párem, nebo přesněji řečeno tvorba inauguračního oděvu pro Evu Pavlovou.
„Díky tomu jsem si vyzkoušela materiál, který mi nastartoval kreativitu a vytvořila jsem tak i novou kolekci, která je ze stejné látky, vlněného krepu, jako byl kostýmek a pelerína pro manželku prezidenta k inauguraci,“ říká Štěpánka Pivcová. Ačkoli mluví o kolekci, finální verze budou vznikat v dialogu se zákazníky – ať už půjde třeba o barvy, nebo drobné úpravy.
Spolupráce na prezidentské kampani se projevila nejen v sebedůvěře a nastartované kreativitě Štěpánky Pivcové, ale i v samotné poptávce po její tvorbě. „Vlna zájmu byla a je velká, to jsem až v takové míře nečekala a jsem za to moc ráda,“ dodává návrhářka, která dál zůstává i stylistkou prezidenta.