Před osmi lety se dali dohromady, aby v Česku z nuly rozjeli značku nápojů založených na čajové bázi. Jejich „nealko panáky, které nakopnou“, ale i třeba šumivé nápoje jako Geisha Velvet a Lim-cha, se za tu dobu staly smělou konkurencí zavedeným energetickým drinkům.
Postupně se začaly objevovat na českých online shopech, v barech, na benzinkách, ale i v posilovnách. Dnes ale majitelé za firmou Samurai Shot cítí, že je čas posunout značku dál. Od konce března proto jednají o vstupu investora a nevylučují ani prodej.
„Jsme na hraně kapacity toho, co jsme schopni vyrábět a odbavovat,” začíná v holešovickém sídle a zároveň skladu vysvětlovat spoluzakladatel značky Martin Solnička. Všanc dávají většinový až stoprocentní podíl ve firmě.
„Rádi bychom firmu posunuli dál, ale museli bychom hodně investovat a začít budovat vlastní síť prodejen, vklínit se mezi ostatní. Větší smysl nám dává, když značku pomůže nakopnout někdo s už zavedenou sítí,” dodává jeho kolega Jaromír Horák, jehož celoživotní láskou se stal čaj a receptury značky tak nesou hlavně jeho rukopis.
Oba muži po půlroční úvaze dospěli k přesvědčení, že jejímu rozvoji pomůže spíše nový partner, než oni sami. V ideálním případě by ale Samurai Shot po případném majetkovém vstupu nového investora chtěli dál posouvat, ať už z pozice menšinových spolumajitelů, nebo jen vedoucích zaměstnanců.
„Máme super produkt a milujeme ho,” shodují se Jaromír s Martinem v zadní části svého království na samém kraji Stromovky, kam se přestěhovali před čtyřmi lety a z prosté garáže vytvořili jednak sklad a kanceláře, jednak bar s prodejem točené limonády a všech produktů Samurai Shot přímo do ulice i s přilehlým posezením.
Po zdech jsou rozeseté lahve a na nich podpisy veřejně známých českých osobností. Oto Klempíř ze skupiny JAR, ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš nebo například herec Jaroslav Dušek – ti všichni si nápoj oblíbili. Z etikety lahvičky Matcha Boosteru na nás navíc upřeně hledí zápasník Jiří Procházka, se kterým značka navázala spolupráci ještě než se loni zapsal do českých sportovních dějin jako první český UFC šampion v polotěžké váze.
I to ilustruje spektrum zákazníků Samurai Shotu, který je kromě klasických prodejních kanálů typu Rohlíku, Pilulky nebo čajových obchodů Oxalis dostupný i v některých fitness centrech.
Pokud jde o byznysová čísla, značka každoročně rostla na tržbách v průměru o patnáct procent, jen loni přišel první pokles o zhruba desetinu. Firma na obratu vykázala pět milionů korun, ziskově se pohybuje v lehkém plusu. Dvojice ale vidí jednoznačný prostor k dalšímu růstu značky.
„Nelpíme na tom, aby jsme to byli my, kdo produkt posune až do finále, kdy bude mít každý bar v nabídce nealko nápojů Samurai Shot. Dobýt vytyčené mety v rámci distribučních sítí ale stojí spoustu času a peněz. Obzvlášť, pokud by mělo jít o zahraničí,” přiznává Jaromír. V rámci případného prodeje zatím zahájili úvodní námluvy s jedním nejmenovaným velkým hráčem v oblasti nápojů.
K prodeji ale Jaromíra Horáka a Martina Solničku nic netlačí ani z finančního, ani časového důvodu. A rozhodně by nechtěli, aby značka nadobro skončila. „Cítíme, že jsme odvedli kus práce a věříme, že to někdo ocení,” zazní závěrem nad zázvorovým panákem Gingerhead.