Předsedkyně představenstva Czech News Center Libuše Šmuclerová balící svou panenku do zelenkavé síťované textilie. Spolumajitelka USSPA Kateřina Kadlecová, která pro svoji panenku šije elegantní bohatou sukni z šifonu smetanové barvy a k ní avantgardní paleto.

Anebo majitelka Zásilkovny Simona Kijonková našívající na látkové tělíčko prameny vlasů ze žluté vlny, ne nepodobné jejím vlastním blonďatým loknám, a taky Radka Kasperová, Ilona Mančíková, Květa Vostrá, Petra Fundová, Andrea Ferancová Bartoňová, Dita Stejskalová a řada dalších dam z našeho žebříčku nejvlivnějších žen Česka.

A navrch hromada barevných látek, barev, korálků, jehel a nití – to všechno pod vedením profesorky UMPRUM a oděvní designérky Liběny Rochové a šéfky české pobočky UNICEF Pavly Gomba, přímo v inspirativních prostorách pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Ženy českého byznysu se letos spojily, aby společně podpořily projekt Adoptuj panenku, zachráníš dítě, který UNICEF tradičně pořádá. Přední české top manažerky a majitelky velkých firem se proto před pár dny sešly v pražském Ateliéru designu a obuvi, aby tu každá vytvořila svou originální panenku na podporu programů UNICEF v nejchudších a krizových oblastech světa.

Všechny panenky zamíří na podzimní charitativní aukci, do níž se může zapojit i široká veřejnost. „Panenky se budou dražit a výtěžek je určen na očkování dětí proti šesti smrtelným dětským nemocem,“ přibližuje Pavla Gomba.

Akce, spojující první dámy českého byznysu, jehlu, nit a dobrou věc, se uskutečnila ve spolupráci s Forbesem – ke společnému tvoření byly přizvány právě ženy, které se pravidelně umisťují v našem žebříčku.

Zatímco obvykle svůj čas soustředí na řízení velkých společností, tentokrát věnovaly jeden den tvůrčí činnosti s charitativním přesahem, a jak některé na workshopu přiznaly, jehlu a nit do ruky braly poprvé po mnoha letech. Některé dokonce poprvé v životě.

„Výroba mi trvala zhruba pět hodin od návrhu šatů až po fascinátor. Použila jsem celkem sedm materiálů a látek. Vlásky jsem vyrobila dílem z provázků a dílem z látek. Přidala jsem i velmi osobní vzkaz pro dražitele,“ uvedla Simona Kijonková.

Aukce panenek proběhne na podzim.

„Moje panenka se jmenuje Venuše, bohyně lásky. Díky lásce v rodině i ve společnosti dokážeme zvládnout každou krizi. Pokud je láska mezi lidmi, máme jako lidstvo šanci na lepší budoucnost. Aukce proběhne na podzim a věřím, že se všechny panenky vydraží a přinesou spoustu prostředků pro zajištění zdravotní péče pro děti v postižených oblastech,“ dodala majitelka Zásilkovny.

Na workshopu byly k dispozici profesionální šicí stroje, barvy na látky ze společnosti Kreativní svět, ozdobné prvky od firmy Preciosa a také odstřižky látek přímo ze studia Liběny Rochové. Během celého dne pomáhali s tvorbou panenek i mladí studenti UMPRUM, a každá panenka je tak jedinečným originálem.

„Byl to pro mě takový kreativní návrat do dětství. Za blahosklonného dohledu milé Liběny Rochové a asistence šikovných pomocníků jsme tvořily panenky, každá byla úplně jiná a nakonec parádně odrážející autorku,“ rozplývala se Kateřina Kadlecová, spolumajitelka USSPA.

„Už jen to přehrabování se ústřižky nádherných materiálů a také při práci pozorovat ostatní dámy, s nimiž se jinak vídám při zcela jiných příležitostech,“ pochvalovala si.

info Foto František Géla
Foto Zbyněk Riedl

„Děkujeme všem účastnicím workshopu za jejich rozhodnutí podílet se na pomoci těm nejpotřebnějším dětem. Akce by se nemohla uskutečnit bez laskavé pomoci Liběny Rochové, patronky benefiční aukce UNICEF, která celým workshopem provázela,“ připomenula Pavla Gomba.

Vyrobené panenky nabídne UNICEF během Benefiční aukce panenek známých osobností, která se uskuteční 30. listopadu 2021 v Českém muzeu hudby v Praze. Právě panenky přímo od Liběny Rochové přitom za uplynulých devatenáct ročníků benefičních aukcí přinesly výtěžek ve výši 1 118 000 korun. Za tuto částku už se v nejchudších zemích podařilo proočkovat 1863 dětí.