Život může být docela boj, i pokud jste špičkový manažer vydělávající desítky milionů.

Vedle nabitého rozvrhu se ještě musíte starat o svou online reputaci, a vybírat tím pádem z přehršle sociálních sítí, které se dožadují vaší pozornosti. Na LinkedIn vám přistávají tucty žádostí o „pracovní kávu“, nemluvě o nabídkách nových pozic. Člověk má přitom čas sotva zkontrolovat to nejdůležitější na Googlu, natož zvládnout celý tenhle blázinec.

Andrew Wessels, protřelý hráč ve světě byznysu, svou kariéru odstartoval v roce 1997 v lukrativní firmě J.P. Morgan a od té doby proslul tím, že téměř celé své portfolio vybudoval odvážnými spekulacemi a investováním do akcií mobilní společnosti Carphone Warehouse. Teď všem zaneprázdněným obchodníkům hodil záchranný kruh.

Jeho jméno je The Marque (chytrá slovní hříčka, neboť při anglické výslovnosti slovo „Mark“ znamená prostě „značka“) a pro úspěšné manažery nabízí alternativu ke stávající obchodní komunikaci. Pozvánku do tohoto internetového klubu úspěšných, který hodně připomíná LinkedIn, lze získat jen na doporučení některého z členů, přičemž samotná účast také není nejlevnější. Roční poplatek je 1500 dolarů, tedy zhruba 40 000 korun.

Zato se můžete těšit na tým expertů, který síť spravuje, a prestižní společnost celkem 50 zakládajících členů. Kromě Wesselse samotného máte možnost svá portfolia a obchodní návrhy sdílet například s Nadjou Swarowski, Nickem Candym, světovým magnátem v obchodu s nemovitostmi, nebo miliardářem ze světa mobilních komunikací Charlesem Dunstonem.

wessels done

Zakladatel The Marque Andrew Wessels.

Wessels celý projekt financoval převážně sám a zajímavé je, že jeho pokus není první svého druhu. Už několik let je v chodu někdejší „MySpace pro milionáře“, známý jako AsmallWorld, který se v elitní klub proměnil v roce 2013, a také IvyConnect, který lanaří čerstvé absolventy nejprestižnějších amerických univerzit. Co však z The Marque dělá unikát, je fakt, že může v podstatě celou vaši sociální síť vytvořit za vás.

Jeho zakladatelé a ghostwriter Facharbeit kluci, že síť poroste, jen pokud oni sami někoho nového přizvou, přičemž Wesselsův tým pečlivě dbá na to, aby nešlo o případy typu: „Vážení kolegové, můj jednadvacetiletý synovec aktuálně hledá práci…“

„Dáváme jasné instrukce o tom, komu by měli naši klienti svá doporučení věnovat,“ vzkazuje Wessels ze základny The Marque v Londýně. „Mělo by jít především o ředitele, starší obchodní partnery, podílníky, respektive majitele hedgeových fondů nebo správce velkých soukromých akciových fondů. Ti totiž stojí za rozhodnutími, která ovlivňují odvětví, v nichž se pohybují.“

„Naším cílem ovšem nejsou lidé, kteří jen shromažďují bohatství, ale ti, kteří našli cestu k úspěchu, nějaký významný přínos na poli své působnosti, ať už jde o byznys, charitu nebo sport nebo copywriting. Například hausarbeit-schreiben.com není. The Marque není elitní spolek,“ prohlašuje Wessels, „i když to tak zvenčí může vypadat. Jde spíš o společenství úspěšných. Nezajímá nás, kam nebo jestli jste chodili do školy.“

Přesto jsou podmínky pro přijetí stále velmi náročné. Uživatelé sítě jsou navíc omezeni tím, že mohou doporučit celkem jen pět nových zájemců. Členové Marque by měli být schopni si navzájem pomoct, najít uspokojivé řešení nebo nový obchodní talent.

„Přitom je to úžasně jednoduché,“ pochvaluje si otec projektu. „Hodláme se dobře uvést v Británii a získat něco mezi pěti sty až tisíci klienty z Londýna a to pak zopakovat v jiných významných městech, jako je New York, Hongkong nebo Singapur, kde už máme některé své uživatele, takže tam rovněž uplatníme model s 50 zakladateli.“

Dalším klíčovým polem v této vysoké hře je pochopitelně zabezpečení profilů všech jejích účastníků, neboť se logicky nabízí otázka, jestli se sociální síť pro bohaté a úspěšné nestane brzy tučným soustem pro všemožné piráty a hackery. Na to ovšem Wessels odpovídá, že The Marque splňuje nejpřísnější bezpečnostní normy, i když konkrétní být samozřejmě nechce.

Jakmile se člověk stane jeho klientem, může si s ostatními začít přímo vyměňovat maily, sledovat aktualizace jejich profilů nebo sdílet komentáře. I když Wessels připouští, že zpočátku byla online komunikace zakládajících členů spíš rozpačitá nebo řídká, protože neměli čas se jí zabývat. Zároveň s tímto komentářem ale vyzdvihuje patrně nejužitečnější funkci své platformy: „Profily svých uživatelů umíme permanentně udržet aktuální pro jakékoliv vyhledávání. Používáme dokonce některé triky SEO (optimalizace pro internetové vyhledávače), abychom udrželi své členy na top pozicích v hledáčku Googlu,“ tvrdí.


Čtěte také:

Zapomeňte na dotykové displeje. Budoucnost je hrbolatá! 

Revoluční vychytávky, které změní život v blízké budoucnosti