Výroba v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto se po ničivém víkendovém požáru u jednoho z dodavatelů nepřeruší, z linky budou sjíždět nekompletní vozy. Kromě nedostatkových čipů jim budou chybět také dveřní výplně.

Problém se týká modelu Octavia. Škoda proto začne opět využívat odstavné plochy. Přebytečný personál z montáže octavií firma přesune na jiné pozice, chce například zvýšit objem výroby modelů Fabia a Scala, a to s využitím domluvených směn navíc. Uvedl to dnes odborový předák Jaroslav Povšík v týdeníku Škodovácký odborář.

Propouštění Škoda podle Povšíka neplánuje. „Prostě je to těžší, než jsme čekali. Když se potká pandemie s nedostatkem čipů, a ještě do toho přijde takové neštěstí, tak opravdu musíte ze všech sil zabrat. Jako Odbory KOVO podporujeme okamžitá řešení. Máme na to jednoduchou rovnici – kdo může dělat, dělá, kdo nemůže, má překážku, ale v žádném případě nedopustíme, aby došlo k propouštění a ztrátě pracovních míst,“ uvedl Povšík.

Při víkendovém požáru v Mladé Boleslavi zcela vyhořel podnik Grupo Antolin. Policisté vyšetřují rozsáhlý požár jako obecné ohrožení z nedbalosti, právní kvalifikace by se ale mohla ještě změnit. Kriminalisté nadále pracují se třemi verzemi. Nevylučují možnost úmyslného založení, variantou je i nedbalost nebo technická závada.

Požár podle předběžných odhadů způsobil škodu přes miliardu korun, její výši policisté zatím stále upřesňují. Byl to jeden z nejničivějších požárů v Česku. Doposud nejvyšší škodu – ve výši čtyř miliard korun – způsobil v roce 2015 požár areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova.