Škoda Auto letos plánuje v Mladé Boleslavi spustit druhou linku na výrobu baterií do elektrických aut. Produkce tak vzroste ze stávajících 1800 kusů na 2300 kusů bateriových systémů do elektromobilů a plug-in hybridů denně. Z toho 1500 baterií bude pro elektromobily a osm set pro hybridy. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.

Automobilová firma dosud ve svém hlavním závodě vyrobila 500 tisíc bateriových systémů pro vozy na koncernové platformě MEB a hybridy nejen do svých modelů, ale i aut značek Volkswagen, Audi a Seat. Na stávající výrobní lince, do které Škoda Auto investovala okolo 130 milionů eur, tedy asi 3,1 miliardy korun, pracuje přibližně 250 zaměstnanců.

Vysokonapěťové trakční baterie pro vozy Škoda a modely dalších koncernových značek s plug-in hybridním pohonem se v Mladé Boleslavi vyrábějí od září 2019. V každé směně se na ploše přibližně 2000 metrů čtverečních střídá kolem padesáti zaměstnanců. Působí tam i třináct plně automatických robotů s různým zaměřením, například pro manipulaci se zvláště těžkými komponenty. Každých osmdesát šest sekund vznikne kompletní baterie pro plug-in hybridní pohon. Hmotnost celého kompletu na konci výroby je přibližně 130 kilogramů.

Výroba bateriových systémů pro čistě elektrickou platformu MEB byla spuštěna v květnu 2022. Komplety s kapacitou od pětapadesáti do osmdesáti dvou kilowatthodin nacházejí využití jak v elektromobilech značky Škoda, tak i ve vozech značek Volkswagen a Audi. Vedle jednotlivých bateriových modulů, skládajících se z šestnácti či čtyřiadvaceti článků, jsou součástí bateriového systému MEB také vana s integrovaným chladicím systémem, řídicí jednotka baterie a další nezbytné elektrické komponenty.

Škoda v současnosti vyrábí elektromobily Enyaq a Enyaq Coupe a plug-in hybridní verzi modelu Superb a Octavia. Letos se má portfolio rozšířit o plug-in hybrid Kodiaq. Do roku 2026 chce mít Škoda šest plně elektrických modelů.