„K levé tyči, k levé tyči!“
„Ne, tu první je nejlepší dát na střed.“
„Hlavně někam nahoru.“
Chvíle napětí… A míč končí v síti, penalta proměněna! Jenže tuhle nikdo nekopal. Respektive kopal. Respektive jsme ji kopali my všichni, kteří jsme zvolili směr k levé tyči. Ostatní mají smůlu a nepostupují do dalšího kola.
Všechno je reálné – branka, brankář ve výstroji i fotbalový míč. Jediný a dost podstatný rozdíl oproti penaltě skutečné je v tom, že naše skupinka, toho času pasivních sportovců, jen prsty přejíždí po displejích svých chytrých telefonů. Míče jsme se ani nedotkli, to za nás udělal střílející robot.
Unikátní hra Live Penalty se ve středu dopoledne představila úzké skupince novinářů, avšak brzy si ji bude moci vyzkoušet každý. Počátkem roku vstoupí do ostrého provozu v Česku a na Slovensku, a na profesionálního brankáře si tak budete moci vystřelit doslova ze svého obýváku.
Za projektem, který ani ve světovém měřítku zatím nemá obdoby, stojí Pavel Kacerle, vývojářské studio STRV a produkční společnost first.FRAME Vojtěcha Friče. Jinými slovy tři mimořádné talenty z Česka. Kacerle se jako tvůrce vizuálních efektů podílel na filmech Iron Man, Avengers či Spider-Man. STRV Lubo Smida a spol. asi netřeba představovat a Frič produkoval například snímek Já, Olga Hepnarová.
„Celý svět se snaží o dokonalou virtuální realitu. My jsme ale od počátku nechtěli hráčům nasazovat brýle, které jim ji zprostředkují, nebo je nutit ke koupi různých specializovaných zařízení,“ vysvětluje strůjce a tvář hry Pavel Kacerle. Cílem je prý vytvořit co nejlepší propojení se skutečnými sportovními hvězdami, a to téměř v reálném čase, pro sportovní fanoušky po celém světě. „Věříme v dokonalost reality,“ dodává člen našeho výběru 30 pod 30 roku 2015.
Live Penalty za sebou mají účast v berlínském akcelerátoru leAD/Sport1, který Kacerlemu otevřel dveře k Bayernu Mnichov a dalším bundesligovým, ale třeba i brazilským týmům. „Reakce profesionálních celků jsou extrémně pozitivní,“ pochvaloval si při představení hry Kacerle.
Hra totiž rozhodně nepůsobí jako nadšenecká záležitost a po vyzkoušení můžeme potvrdit, že jde o špičkovou (a návykovou) práci s jednoduchým principem. Neomezený počet hráčů přetahuje prsty po obrazovce svých telefonů a soupeří o to, kam robot vystřelí. Pokud padne branka, ti, kteří zvolili oblast gólu, postupují dál, dokud nezůstane jeden na jednoho. Vítězný hráč bude před rozhodující penaltou dokonce na malou chvíli skrze telefon živě propojen s brankářem a bude moci předvést třeba „trash talk“ ve snaze gólmana rozhodit.
Ze studia s chytajícím brankářem poběží celou dobu živý přenos, který bude navíc moderovat zkušený sportovní komentátor. Hráči budou cestou bojovat o věcné ceny, přičemž účast ve hře je zdarma. Vize Live Penalty je tímto způsobem do Prahy přivést fotbalové legendy, ale také s celým ansámblem navštívit slavné stadiony a místa spojená s fotbalem.
Sám Kacerle si už nyní myslí také na oblasti mimo fotbal a nadšeně v souvislosti s dalším rozvojem projektu hovoří o hokeji nebo kriketu.
Vzhledem k tomu, jak vážně v mnoha zemích ke sportovnímu fandění přistupují, jak velké popularitě se fotbal a další sporty těší a jak mizivé možnosti interagovat s profesionály existují, může z Live Penalty vyrůst opravdu velká věc.