Česká značka Snuggs navázala partnerství s britským ženským fotbalovým týmem Manchester City, čímž se stala první globální značkou menstruačního prádla, která oficiálně spolupracuje s profesionálním fotbalovým klubem. Spojení reflektuje fascinaci ženským fotbalem i rostoucí důraz na zdraví a pohodlí sportovkyň a přispívá k diskusi o menstruaci v profesionálním sportu.
Unikátní spolupráce s Manchester City přichází v době, kdy zájem o ženský fotbal dosahuje historických maxim. „Ženský fotbal zažívá nebývalý růst díky investicím, větším návštěvám, vyprodaným stadionům a rostoucí celosvětové pozornosti,“ komentuje krok zakladatelka Snuggs Linda Šejdová z výběru 30 pod 30 za rok 2020.
Tváří nejnovější kampaně se stala kapitánka Manchester City Alex Greenwood.
Foto Snuggs
Alex Greenwood
„Menstruace bude vnímána jako součást sportu, o které se otevřeně mluví. Je to zajímavý faktor hry, přípravy a optimalizace výkonu. Chtěli bychom, aby hráčky všech věkových kategorií měly produkt, na který se mohou spolehnout a budou se v něm cítit dobře,“ říká Šejdová.
Snuggs spolu s Alex Greenwood představují společnou kolekci tří designů menstruačních kalhotek: klasický a brief v hodnotě okolo 1000 korun a brazilský střih za 870 korun ve velikostech od XXS po 4XL.
Kolekce vzniklá ze spojení s Manchesterem City.
Významnou součástí iniciativy je také vzdělávací program pro dívčí akademii klubu Manchester City, doplněný o distribuci menstruačního prádla všem mladým talentům zdarma. „Naše partnerství přináší další evoluci a poskytuje ženám přístup k moderním produktům péče během menstruace, které jim dávají nejlepší podporu na hřišti i mimo něj,“ komentuje Šejdová.
Proč zrovna ženský fotbal? Linda Šejdová se do Londýna se spoluzakladatelem Snuggs Tomášem Zahradníkem začala přesouvat v létě 2022, kdy Anglie vyhrála mistrovství Evropy právě v tomto sportu.
„Na finále jsme byli v hospodě, která byla narvaná fanoušky všeho druhu – muži, ženy, malé holky v dresech svých oblíbených hráček, mámy s dětmi. Druhý den přijely vítězné fotbalistky na úplně narvané Trafalgar Square, jako když hokejisté přijedou na Staromák se zlatem,“ popisuje Šejdová.
Hráčky finále se staly ze dne na den celebritami, přibyly jim stovky tisíc sledujících na sociálních sítích. Prudce vzrostly registrace mladých žákyň do lokálních klubů.
Od té doby ženský fotbal vyprodává i několikrát do roka ty největší stadiony v Anglii. „Byli jsme třeba na rekordním ligovém zápase mezi Arsenalem a Chelsea, přišlo šedesát tisíc diváků a vyprodali celý Emirates Stadium,“ vzpomíná.
Sledovanost ženského fotbalu podle ní každým rokem prudce roste, stejně jako cena hráček. A totéž se děje i v Německu či ve Španělsku. „Chtěli jsme tím, co děláme, ještě více pomoci a růst ženského fotbalu urychlit. A to skrz spolupráci s top klubem, se kterým uděláme osvětu ženskému fotbalu, nabídneme řešení pro menstruaci během sportu, a ještě podpoříme mladé hráčky,“ vysvětluje své byznys kroky.
Proč zrovna Manchester City? Jednali i s Arsenalem a dalšími top kluby, ale City je absolutně pohltilo. Nejen tím, že jsou jedním z nejúspěšnějších ženských klubů vůbec. Jejich odhodlání budovat ženský fotbal, jejich leadership a přístup jsou pro Šejdovou a Zahradníka nevídané.
„Mají rozmanitý tým z celého světa, budují tréninkové zázemí čistě pro ženy a mladé holky v akademii, mají krásný stadion pouze pro ženy. Pochopili příležitost spojit se s námi a společně to posunout dál. Velkou roli taky hrál zájem kapitánky klubu, vítězky z Eura 2022 a jedné z nejlepších britských obránkyň Alex Greenwood, která se stala ambasadorkou Snuggs. To je obrovský statement, že se taková osobnost k tématu přihlásí,“ míní Šejdová.
Pro Snuggs to není první spolupráce se sportovci. Už před lety vyvinuli sportovní kolekci kalhotek. „Dělali jsme kampaň s rozhovory s profesionálními sportovkyněmi jako Bárou Strýcovou, Kristiinou Mäki a Klárou Spilkovou. Spolupracovali jsme i s aplikací Strava,“ komentuje Šejdová.
Za firmou stojí podnikatelka Linda Šejdová, která ji založila v pouhých třiadvaceti letech. Značka od roku 2019 oslovila přes 700 tisíc zákaznic a prodala více než tři miliony produktů, přičemž úspěšně proniká na klíčové evropské trhy a během pár let si vybudovala pozici lídra v oblasti menstruačního prádla. V roce 2020 se Linda Šejdová objevila i ve Forbes výběru 30 pod 30.
Nedávné investiční kolo navíc přineslo Snuggs celkové financování ve výši 130 milionů od společnosti TripleB, což podtrhuje rychlost, jakou tento startup proměňuje celý segment ženské hygieny. „Máme ambici v Evropě dosáhnout dvou až tří miliard korun obratu,“ řekla Šejdová v únorovém rozhovoru pro Forbes.
Ženský fotbalový klub Manchester City vznikl už v roce 1988 a od roku 2012 je hrdou součástí slavného Manchesteru City. Po vstupu mezi profesionály v roce 2014 klub vybojoval osm významných trofejí, včetně mistrovského titulu v anglické lize, FA pohárů i Ligových pohárů. Tým se rovněž může pochlubit sedmi účastmi v řadě v prestižní Lize mistryň UEFA.