Návyky, které máme ze soukromého života, si přenášíme i do byznysu. A tak i velkoobchodní nákupy chtějí distributoři dělat v hezkých a přehledných e-shopech, v podstatě odkudkoli, z tabletu či mobilu. Pandemie celý velkoobchodní a výrobní svět skokově posunula dopředu.

Co všechno se díky tomu v oblasti výroby a velkoobchodu mění? O tom si v podcastovém studiu Forbesu povídali Hana Součková, ředitelka SAP ČR, a Marek Černý, IT ředitel výrobní společnosti Dormer Pramet.

„B2B byznys skočil ze dne na den do online světa. A už tam zůstane,“ konstatuje na úvod Hana Součková. Již v tuto chvíli probíhá zhruba sedmdesát procent všech velkoobchodních objednávek digitálně. Nákupčí dnes podle ní chtějí v byznysu stejný digitální komfort, na jaký jsou zvyklí ze soukromého života.

„Naši odběratelé v pandemii vyprodali sklady a nyní vidíme boom poptávky, výroba jede naplno a máme víc objednávek, než stíháme,“ vysvětluje realitu výrobních firem Marek Černý. Zároveň dochází k tomu, že firmy neprodávají samotný výrobek, ale produkt s kompletním servisem a dalšími službami.

Proto firmy ve velkoobchodním sektoru mluví místo o e-shopu raději o e-commerce portálu, který zákazníkovi poskytuje komplexní informační servis včetně údajů o dostupnosti, dodání, implementaci nebo dokumentaci ke stažení. Dochází tak přirozeně k digitalizaci celého dodavatelsko-
-odběratelského řetězce.

Ne všechny změny ale vedou k cíli, proto je podle Černého potřeba umět se rychle rozhodnout a špatný projekt případně zahodit tak, jak to udělali s prvním vývojem e-portálu v Dormer Pramet.

Proč první projekt selhal? Jak se z chyb v Dormer Pramet poučili? Jak se mění svět výrobních firem a proč malé firmy postupně zanikají? O tom všem, o budoucnosti velkoobchodních tržišť, o personalizaci i o tom, co digitalizaci výroby bránilo, je tento BrandVoice podcast.