skip to main content
BrandVoice
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na jana.viskova@forbes.cz.

Špatný projekt je potřeba včas zahodit, radí po vlastní zkušenosti IT ředitel Dormer Pramet

"Špatný projekt je potřeba včas zahodit", radí po vlastní zkušenosti IT ředitel Dormer Pramet

Návyky, které máme ze soukromého života, si přenášíme i do byznysu. A tak i velkoobchodní nákupy chtějí distributoři dělat v hezkých a přehledných e-shopech, v podstatě odkudkoli, z tabletu či mobilu. Pandemie celý velkoobchodní a výrobní svět skokově posunula dopředu.

Co všechno se díky tomu v oblasti výroby a velkoobchodu mění? O tom si v podcastovém studiu Forbesu povídali Hana Součková, ředitelka SAP ČR, a Marek Černý, IT ředitel výrobní společnosti Dormer Pramet.

„B2B byznys skočil ze dne na den do online světa. A už tam zůstane,“ konstatuje na úvod Hana Součková. Již v tuto chvíli probíhá zhruba sedmdesát procent všech velkoobchodních objednávek digitálně. Nákupčí dnes podle ní chtějí v byznysu stejný digitální komfort, na jaký jsou zvyklí ze soukromého života.

„Naši odběratelé v pandemii vyprodali sklady a nyní vidíme boom poptávky, výroba jede naplno a máme víc objednávek, než stíháme,“ vysvětluje realitu výrobních firem Marek Černý. Zároveň dochází k tomu, že firmy neprodávají samotný výrobek, ale produkt s kompletním servisem a dalšími službami.

Proto firmy ve velkoobchodním sektoru mluví místo o e-shopu raději o e-commerce portálu, který zákazníkovi poskytuje komplexní informační servis včetně údajů o dostupnosti, dodání, implementaci nebo dokumentaci ke stažení. Dochází tak přirozeně k digitalizaci celého dodavatelsko-
-odběratelského řetězce.

Ne všechny změny ale vedou k cíli, proto je podle Černého potřeba umět se rychle rozhodnout a špatný projekt případně zahodit tak, jak to udělali s prvním vývojem e-portálu v Dormer Pramet.

Proč první projekt selhal? Jak se z chyb v Dormer Pramet poučili? Jak se mění svět výrobních firem a proč malé firmy postupně zanikají? O tom všem, o budoucnosti velkoobchodních tržišť, o personalizaci i o tom, co digitalizaci výroby bránilo, je tento BrandVoice podcast.