skip to main content
Sneakers

Splněný sen a modrotisk. Footshop má vlastní Adidas tenisky, jako jediný ve střední Evropě

2 minuty čtení

„Aby vám Adidas nebo jiná prestižní značka poskytla své limitované edice, musíte splnit celou řadu kritérií, která nejsou nikde explicitně zmíněna. Jedním z těch obecně známých je ale kamenná prodejna, která musí být pro dodavatele dostatečně atraktivní.“

Když na jaře 2018 teniskový král a strůjce Footshopu Peter Hajduček pro Forbes takto popisoval, jak získat vzácné teniskové páry, už tušil, že se za dva roky asi pochlubí něčím, co je pro většinu obchodů nedosažitelné.

Footshop totiž jako první obchod ve střední Evropě dostal možnost vytvořit podobu tenisek ve spolupráci se značkou Adidas. A vězte, že to je jedno z největších uznání, kterých v oboru vůbec můžete dosáhnout.

Reklama

„Je to, jako když dal kdysi Jay-Z šanci Rihanně a postavil se za ni. Je to splněný sen, o který jsme usilovali roky,“ říká nadšeně CEO a majoritní vlastník Footshopu Hajduček. „Málokterému obchodu s teniskami se navíc toto podaří uskutečnit do 10 let od založení,“ dokresluje úspěch.

Spolupráce se týká ikonického modelu Superstar, který letos slaví 50 let na trhu. Na designu se podepsal Hajdučkův produktový manažer Peter Kováč, který zvolil vzory připomínající tradiční, nicméně pro cool tenisky neznámou techniku modrotisku.

„Využíváme klasickou siluetu ve spojení s tradiční technikou modrotisku, který je signifikantní pro všechny země, kde se nacházejí naše prodejny,“ popisuje Kováč tenisky, jejichž edice bude limitovaná na 520 kusů.

Samozřejmě nelze čekat, že by se daly jen tak koupit – proto bude třeba mít nejdřív štěstí ve slosování.

Reklama

Prezentaci společného projektu představil tým Footshopu Adidasu už na začátku roku 2017. Obě strany si každopádně plácly až o rok později na pařížském fashion weeku.

„Kopec schůzek, prezentací a návštěv,“ vzpomíná na dvouroční etapu za vlastními teniskami Hajduček. Letos v květnu každopádně byla do výroby zadána pátá a finální verze.

Na otázku, jaký milník pro Footshop může po tom současném čekat, Hajduček reaguje rebrandingem, s nímž se chce ukázat ještě letos. Firma s osmisetmilionovým obratem se též plánuje více soustředit na vlastní produkci.

Reklama
Reklama