skip to main content
Restart

Splněný sen Jeffa Bezose. Koronavirus pomůže Amazonu stát se gigantem s luxusní módou

2 minuty čtení

Luxusní fashion značky se dříve impériu Bezose okázale vyhýbaly. Nákupní portál, kde můžete sehnat téměř cokoli, jim nepřipadal jako vhodné místo pro prodej exkluzivních oděvů a doplňků. Kvůli pandemii je ale vše jinak. Amazon před několika dny oznámil, že se spojuje s časopisem Vogue, aby podpořil americkou módu.  

Projekt se jmenuje Common Threads: Vogue x Amazon Fashion a spočívá v tom, že na Amazonu nyní budou k sehnání modely od amerických designérů, jako je například Batsheva (šaty této značky stále častěji nosí celebrity jako Sarah Jessica Parker nebo Margot Robbie na červený koberec), Tabitha Simmons nebo Phillip Lim a řada dalších. Bezos také věnuje do fondu Common Threads 500 tisíc dolarů a podpoří tak asociaci amerických návrhářů.

Za snahou Jeffa Bezose být vnímán také jako módní magnát může být motivace zcela psychologická. Už brzy po jeho rozvodu prosákly informace, že si najal přední stylisty, kteří měli pracovat na novém šatníku současného nejbohatšího muže planety. Navštěvoval také newyorský fashion week, kde byl usazen hned vedle jedné z nejmocnějších osobností světové módy, šéfredaktorky americké Vogue Anny Wintour.

Reklama

I tak ale letos na začátku roku CEO konglomerátu luxusních značek LVMH Bernard Arnault prohlásil, že by na Amazonu své zboží nenabízel. Vadilo mu, že zde může prodávat kdokoli cokoli, aniž by značky měly šanci ovlivnit, kdo bude jejich prodejce. Arnault tak reagoval na zprávu, že Amazon se chystá spustit platformu s prodejem online módy, která by existovala mimo zavedený portál.

Nyní je ale vše jinak: epidemie uvěznila většinu planety ve svých domovech a během karantény mohly probíhat nákupy oblečení a doplňků výhradně online.

Amazon nyní může budovat vztahy s návrháři, jejichž byznys se kvůli koronaviru otřásl v základech, a nabídnout jim příležitost prodávat své modely v situaci, kdy by se pandemie opakovala. Partnerství s Vogue a záštita šéfredaktorky Anny Wintour jsou navíc dokonalým PR tahem. Jeff Bezos má tedy nyní jedinečnou šanci splnit si svůj dlouhodobý sen a stát se lídrem v oblasti online prodeje luxusní módy. 

Reklama
Reklama