S nabídkou spolupráce se nebojí oslovit influencery, zpěváky ani renomované podnikatele. I díky tomu hrál pro O2 arenu nebo koncertoval na festivalu Rock for People. V 25 letech už stihl založit tři úspěšné firmy a k tomu studuje vysokou školu.
„Už je to skoro deset let, co jsem napsal ředitelce Petrofu Zuzaně Ceralové Petrofové, že jejich práci obdivuji a sám na jiná pianina ani křídla nehraju. Společně s klasickým klavíristou Petrem Maláskem, Matyášem Novákem a samotným Duem Petrof jsem byl jedním z prvních ambasadorů Petrofu na světě. Byl jsem taky jejich úplně první moderní pianista,“ vzpomíná Jan.
Tou dobou se ale pojem influencer marketing či ambasador teprve rodil, a tak dodnes jejich spolupráce funguje především „na dobré slovo“.
„Vzhledem k tomu, jak brzo a ochotně mě Petrof přijal, by mě ani nenapadlo navázat spolupráci s konkurenční značkou, a to i přesto, že nejsem s Petrofem nijak smluvně svázán,“ vysvětluje pianista, kterého zastupuje také vydavatelství Championship Music.
V praxi jejich spolupráce vypadá tak, že Petrof Janovi domlouvá část koncertů, na které kompletně hradí půjčovné a převoz pianina či křídla.
Vraťme se ale ke spojení moderní pianista. „To znamená, že ačkoli hraji moderní popovou hudbu, mám vzdělání z klasické hudby. Mohu si proto dovolit náročnější techniku a provedení. Hudbu, kterou hraji, jsem buď složil, nebo aranžoval sám, výjimkou je ta klasická,“ dodává.
Jan Veselý poprvé vstoupil do povědomí širší veřejnosti spoluprací se zpěvačkou Celeste Buckingham v roce 2014. To mu bylo sedmnáct let. Za pouhé tři dny zaranžoval hudbu a o týden později s Celeste natočili videoklip k filmu Láska na vlásku režisérky Mariany Čengel-Solčanské. Ten rok také koncertoval v mezičase při mistrovství Evropy v basketbalu v O2 areně, přenos se živě vysílal v 26 evropských zemích.
O šest let později složil vlastní album s názvem Mood čítající jedenáct autorských skladeb, na které si přizval například violoncellistku Terezii Kovalovou či zpěvačku Annu Julii Slováčkovou.
Všechno, co si vydělá hudbou, přičemž za hodinu hraní si účtuje od deseti tisíc korun výš, ale Jan investuje zpátky do hudby. Ostatně, může si to dovolit – primárně ho totiž živí podnikání. Kromě studia Vysoké školy ekonomické v Praze, konzervatoře v Teplicích a až šestihodinového denního trénování se Jan za poslední čtyři roky podílel na založení tří firem.
Potom, co s kamarádkou Evou Klegovou pomáhali zrodu lovebrandu Frusack a dokázali za rok organicky získat deset tisíc sledujících, rozhodli se založit si vlastní značku oblečení Yaneva. „V rámci Yanevy jsme oslovili i influencerku, jejíž instagramový profil tou dobou navštěvovalo 18 milionů uživatelů měsíčně. Ze spolupráce se nakonec zrodil nový autonomní merchandise projekt,“ říká Jan. Prvotní investice se jim vrátila hned první den od spuštění e-shopu, roční obrat firmy činil půl milionu korun.
Poté, co z osobních důvodů od firmy podílově odstoupil, investoval energii do hudby a zbytek do příprav dalšího projektu, a to lepicích pásek na prsa Lifties, na kterém se opět podílí s Evou Kleglovou, a také Markétou Královou.
Svou budoucnost vidí Jan právě v symbióze vlastního podnikání a skládání hudby v zahraničí: „Hrozně mě baví studium ekonomiky a businessu, i proto bych chtěl příští rok nastoupit na Oxford Institut,“ říká Jan. Získat mezinárodní certifikát MBA a lépe porozumět zahraničnímu podnikání chce i proto, že by se rád do pěti let přesunul za oceán do Spojených států, kde má část rodiny.
Předtím ho ale čeká odehrát do konce roku přes třicet koncertů, deset z nich společně se zpěvačkou Emou Hubáčkovou pro základní a střední školy, složit troje státnice a zahájit studium businessu. Kromě toho chystá koncerty ve Francii a rozvoj projektu Lifties.