Švédská společnost Spotify, která je provozovatelem největší světové služby pro streamování hudby, získala ve druhém čtvrtletí mnohem více nových uživatelů, než se předpokládalo. Firma oznámila, že počet uživatelů se meziročně zvýšil na 551 milionů. Analytici přitom v průměru předpokládali, že dosáhne jen necelých 527 milionů, napsala agentura Reuters.

Tržby společnosti se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšily o jedenáct procent na 3,18 miliardy eur. Mírně však zaostaly za očekáváním analytiků, kteří je podle Reuters odhadovali na 3,21 miliardy eur. Provozní ztráta podniku se navíc prohloubila na 247 milionů eur ze 194 milionů eur před rokem.

Počet uživatelů placených služeb, kteří vytvářejí většinu tržeb společnosti Spotify, stoupl o sedmnáct procent na 220 milionů. Společnost v pondělí oznámila zvýšení předplatného v několika zemích včetně Spojených států a Británie.

Firma si loni podle agentury Reuters stanovila za cíl zvýšit do roku 2030 počet uživatelů na jednu miliardu a dosáhnout tržeb ve výši sto miliard dolarů ročně. Její loňské celoroční tržby přitom činily pouze 11,7 miliardy eur. „Pokud dosahujeme růstu počtu uživatelů, dostaví se časem také růst tržeb. To je lekce, kterou jsme se ve Spotify naučili,“ řekl agentuře Reuters šéf podniku Daniel Ek.