Spadl jako konfekční bunda z věšáku. Zisk švédského oděvního řetězce H&M klesl v roce 2020 o 88 procent na 2 miliardy švédských korun – a to před zdaněním. To se v přepočtu na koruny, tentokrát ty české, rovná 5,3 miliardy. V předchozím finančním roce, který končí v listopadu, firma vykázala zisk 17,4 miliardy švédských korun.
Společnost H&M, druhý největší prodejce oděvů na světě za španělským podnikem Inditex – do jehož impéria spadají značky jako Zara, Bershka nebo Pull & Bear, také předpokládá, že pandemie ovlivní její prodeje i v letošním prvním kvartálu.
„Pokračující omezení spolu s mnoha případy dočasného uzavření obchodů budou mít velmi negativní dopad na první čtvrtletí,“ uvedla generální ředitelka Helena Helmerssonová. Dodala, že dosáhnout celoročního zisku se podařilo za pomoci rostoucího internetového prodeje a kontroly nákladů.
Tržby v prvních dvou měsících prvního firemního čtvrtletí – tedy za prosinec a do 27. ledna – byly vyjádřeny v místních měnách o 23 procent nižší. V této době byla zavřena asi třetina ze zhruba 5000 firemních poboček.
Ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku firmě klesl zisk na 3,7 miliardy z 5,4 miliardy švédských korun, což je méně, než se čekalo. K výsledku jí dopomohly rozsáhlé škrty. Firma už dříve uvedla, že prodej se v závěrečném kvartálu snížil o deset procent na 52,5 miliardy švédských korun.