Půl století děláte dokonalá sportovní auta, po kterých se petrolheadi na celém světě můžou doslova utlouct. Pak přijde velké výročí a vy ho oslavíte tím, že začnete prodávat… obří hybridní SUV. Takový je dnešní automobilový svět. 

Tak pěkně popořadě. Porsche z ekonomické bryndy před lety vytáhlo Cayenne. Nejprodávanější model od Lamborghini je Urus a Ferrari kvůli obrovskému zájmu raději zastavilo objednávky na model Purosangue.

Tři legendární značky a tři velká SUV, která si existují ani ne tak kvůli řidičské zábavě, ale kvůli pohodlí, praktičnosti, bezpečí a image. A protože na nich automobilky zatraceně dobře vydělávají.

Je fajn vozit se v supersportovním řvoucím placatém autě, kde sedíte pár centimetrů nad zemí, ale zkuste z něj vystupovat šestkrát za den, odvézt děti do školy a večer před odjezdem na party v centru města přesvědčit partnerku, že zvládne nastoupit a vystoupit tak, aby o tom druhý den nepsal bulvár, protože jí bylo vidět něco, co se jinde než doma běžně neukazuje (tedy pokud o přítomnost v bulváru vysloveně nestojíte, což nebývá nic výjimečného).

Tyhle a kupa dalších jsou přesně ty situace, kdy se zmíněnou plackou neuspějete. A proto tu jsou luxusní a v rámci možností sportovní SUV. A přesně proto je tu BMW XM, nejvýkonnější sériové BMW, jaké se kdy vyrábělo. Na první dobrou to loni znělo jako rouhání.

Forbes Digital Premium