Půl století děláte dokonalá sportovní auta, po kterých se petrolheadi na celém světě můžou doslova utlouct. Pak přijde velké výročí a vy ho oslavíte tím, že začnete prodávat… obří hybridní SUV. Takový je dnešní automobilový svět.
Tak pěkně popořadě. Porsche z ekonomické bryndy před lety vytáhlo Cayenne. Nejprodávanější model od Lamborghini je Urus a Ferrari kvůli obrovskému zájmu raději zastavilo objednávky na model Purosangue.
Tři legendární značky a tři velká SUV, která si existují ani ne tak kvůli řidičské zábavě, ale kvůli pohodlí, praktičnosti, bezpečí a image. A protože na nich automobilky zatraceně dobře vydělávají.
Je fajn vozit se v supersportovním řvoucím placatém autě, kde sedíte pár centimetrů nad zemí, ale zkuste z něj vystupovat šestkrát za den, odvézt děti do školy a večer před odjezdem na party v centru města přesvědčit partnerku, že zvládne nastoupit a vystoupit tak, aby o tom druhý den nepsal bulvár, protože jí bylo vidět něco, co se jinde než doma běžně neukazuje (tedy pokud o přítomnost v bulváru vysloveně nestojíte, což nebývá nic výjimečného).
Tyhle a kupa dalších jsou přesně ty situace, kdy se zmíněnou plackou neuspějete. A proto tu jsou luxusní a v rámci možností sportovní SUV. A přesně proto je tu BMW XM, nejvýkonnější sériové BMW, jaké se kdy vyrábělo. Na první dobrou to loni znělo jako rouhání.
Forbes Digital Premium
29. 5. 20235 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.