Kosmetický průmysl se zásadním způsobem mění. Zákazníci mají zájem o produkty, které je nejen zkrášlí, ale budou vyrobeny udržitelným a etickým způsobem. Beauty trendy reflektují celospolečenské změny, které jsou zaměřeny na inkluzivitu, ohleduplnost a férový přístup.
Jsme
to, co používáme. Takový přístup momentálně vyznává
generace mileniálů, kteří potřebují, aby produkty jejich denní
spotřeby nejen splňovaly jejich očekávání co se funkčnosti
týče, ale zároveň korespondovali s jejich hodnotami.
Kosmetika,
kterou používají, musí být „čistá“. Znamená to, že kvůli
ní netrpěla zvířata, ani životní prostředí a můžete ji bez
obav aplikovat, aniž byste se báli, že vám ublíží nějaké
syntetické složky. Přírodní výtažky a šetrné obaly jsou pro
mileniály základ. Stejně jako uvědomělá spotřeba, inkluzivní
komunikace a důraz na krásu, která může mít jakoukoliv podobu.
Vzhledem
k tomu, že trh s kosmetikou má hodnotu okolo 500 biliónů
dolarů a do roku 2023 má vzrůst na 800 biliónů, bude se muset
stále více kosmetických firem přizpůsobit aktuálním přáním
a nárokům této generace.
Značka
s nimi navíc musí umět komunikovat: tedy sdílet své novinky
na sítích, ale zároveň je pobavit a inspirovat. To se daří mimo
jiné společnosti Sephora, která je celosvětovým lídrem
v kosmetickém průmyslu a cítí závazek v podpoře
odpovědnějšího přístupu ke kráse.
Firma, založená v roce 1969 Dominquem Mandonnaudem a nyní patřící pod konglomerát LVMH, proto přichází s neustálými inovacemi. Ty se projevují jak v nabídce produktů Good For you, Good for a better planet, Good for vegan, které se vyznačují přírodními ingrediencemi, resp. recyklovanými obaly či nenesou stopy živočišného původu, tak například v podobě prodejen s LED osvětlovacími systémy, které výrazně snižují spotřebu energie.
V době
celosvětové pandemie výrazně vzrostl zájem o pečující
kosmetiku a pleťové masky. Sephora v tomto ohledu nabízí
péči o pleť Colorful Skincare, kde zákazník získá za příznivou
cenu produkty s obsahem nejméně 90 % přírodních složek. Za
pozornost stojí i tuhé čistící přípravky na obličej a tělo,
na jejichž výrobu padlo pouhých 12 % vody. Novátorská je také
řada Care – jedná se totiž o kombinaci make-upu a péče o pleť,
podpořenou účinky vitamínu C a matchi.
Právě
složení a recyklovatelnost obalů mají dnes velký vliv na
rozhodování zákazníků. Obaly jsou navrhovány podle principu
reduce, reuse, recycle a rethink, tedy minimalizuj, znovu použij,
zrecykluj a přehodnoť.
Pokud
přinesete například do prodejny Sephora kosmetický obal od
jakékoliv značky a produktu, bude zrecyklován. Nezáleží na tom,
zda se jedná o flakon od parfému, obal od péče nebo dekorativní
kosmetiky.
A
Sephora se netají tím, že chce být leadrem na poli krásy a
inovací, a také globálním hráčem, který nastavuje etická a
udržitelná pravidla hry.