Díky aplikacím z Česka dnes randí celý svět. Seznamovací aplikace zaměřené na LGBTQ+ komunitu, které pod značkou Cosmic Latte vyvíjí česká firma STRV, hlásí rekordní rok. Firma vyrostla o jedenadvacet procent a její obrat se vyšplhal na 65 milionů korun.

„Podařilo se nám růst výrazně rychleji než ostatním hráčům na trhu, a to díky naší sázce na umělou inteligenci, neustálou inovaci a odlišení od ostatních,“ komentuje výsledky Milan Kovačič, CEO Cosmic Latte a člen loňského slovenského výběru Forbes 30 pod 30.

Portfolio Cosmic Latte složené ze seznamek Zoe pro lesby a Surge pro gaye v prosinci navíc poprvé pokořilo hranici půl milionu stažení během jednoho měsíce. Aplikace firmy, která loni dosáhla zisku 9,3 milionu korun, mají v součtu přes 25 milionů stažení a sedmnáct milionů uživatelů.

Zoe vyrostla vloni v prosinci meziročně o čtyřiadvacet procent, rychleji rostoucí Surge dosáhl na čtyřiačtyřicet procent. Úspěch obou aplikací je podle Kovačiče o to výraznější, že globální trh se seznamovacími aplikacemi loni vyrostl pouze o jednotky procent.

„Klíčovým faktorem našeho růstu je využívání umělé inteligence, umožňující udržovat menší efektivní tým a zároveň produkt vylepšovat a optimalizovat příjmy,“ vysvětluje šéf firmy, působící dříve v poradenských společnostech McKinsey nebo PwC.

„Naše AI umí vyhodnocovat atraktivitu jednotlivých uživatelů, což otevírá dveře úplně novým funkcím a také zdrojům příjmů. Můžeme například uživatelům dát možnost připlatit si za to, aby jim algoritmus házel atraktivnější profily. Skrze AI také dynamicky naceňujeme předplatné pro jednotlivé uživatele, moderujeme obsah a zvládá i náš copywriting,“ popisuje Kovačič.

Zoe je už dnes globální dvojkou v aplikacích pro lesby a poslední dobou se těší zvýšenému zájmu v Asii, kde je podle počtu stažení jedničkou v Jižní Koreji v kategorii LGBTQ+ a v Japonsku a na Tchaj-wanu mezi aplikacemi pro lesby vede.

S umělou inteligencí má firma i další plány. Letos chce s její pomocí například automatizovat ověřování profilů, zlepšit marketingové kampaně a zajistit další rutinní úkoly zejména ve vztahu ke správě aplikací v jednotlivých zemích.

Firma se chce navíc zaměřit na zdroje příjmů z reklamy. Do aplikací je začala nasazovat teprve loni a prozatím tak tvoří dvě procenta příjmů. „Náš obor je extrémně konkurenční, zvláště pak segment seznamovacích aplikací pro gaye. Je proto důležité se od ostatních co nejvíce odlišit a nabídnout lepší možnosti pro seznamování,“ míní Kovačič.

Zatímco seznamku Surge pro mužskou část publika se snaží vyvíjet po vizuální stránce, u aplikace Zoe pro lidi hledající ženský protějšek je zásadní její komunitní aspekt aplikace.

„U Surge budeme přidávat možnost pohyblivých profilových fotografií, výběr tvaru těla nebo množství ochlupení, což jsou všechno parametry, které pomáhají uživatelům přesněji vybírat podle svých preferencí. U Zoe se snažíme posilovat sociální aspekt aplikace, tvořit kolem ní komunitu, která u aplikace zůstane i po úspěšném nalezení partnerky,“ přibližuje Kovačič plány.