Jsou to tři tábory řidičů, kteří si s oblibou okopávají holeně. Jeden sází na benzin, další nedá dopustit na naftu, třetí jde s dobou a spoléhá jen na elektřinu. Přitom všichni můžou mít navenek stejné auto. Nové BMW řady 7.

Tady se jede na sílu, opulentnost, exhibicionismus. Žádné zaoblené křivky. Nic. Ingot. Cihla. A k tomu čtyři kola a uvnitř luxus, o kterém se každému zdá nejpozději od chvíle, kdy zalitý potem úspěšně zacouval mezi dvě stojící auta, čímž složil praktickou část závěrečné zkoušky v autoškole. Tohle je luxusní limuzína od BMW v kostce.

Nebo spíš ve kvádru, když zůstaneme u tvarů auta, které přede mě postavili na sluncem rozpáleném parkovišti ve stejně rozpáleném Palm Springs. Ten design.

Skalní fanoušci BMW zhruba už druhým rokem prakticky při každé premiéře nějaké novinky z mnichovské automobilky křiví ústa a v internetových debatách hořekují nad tím, kam se podělo „to staré dobré BMW“. No, je potřeba si to přiznat. Je pryč a hned tak se nevrátí.

Možná jen v občasných záblescích, jakým je z poslední doby například hříšně dokonalá a jen padesáti kusy nelidsky limitovaná verze prakticky závodního BMW 3.0 CSL prodávaná za trýznivých dvacet milionů korun, byť je potřeba přiznat, že tohle auto (kdo tápe, vygooglete si ho, protože tohle je hřích nevidět) je jiná planeta i ve sluneční soustavě Bayerische Motoren Werke.

Proč tedy nevěřit, že se rozdivočelí designéři BMW zklidní? Jednoduše proto, že ani šéf automobilky Oliver Zipse v novém designu nevidí problém. Naopak. Zipse se do minulosti neohlíží, kouká přesně na opačnou stranu.

„Pokud chcete změnit design, každý krok do budoucnosti, který je vnímán jako nový, bude automaticky kontroverzní,“ prohlásil během kalifornské prezentace nové „sedmičky“. Podle něj zkrátka neexistuje nic takového jako design zaměřený na budoucnost bez kontroverze.

„Když hned na začátku nemáte kontroverzi, děláte chybu. Z kontroverze získáte zájem,“ dodal. Funguje to. Vyzkoušeno. Palm Springs je sice geograficky zapadákov uprostřed ničeho, ale potkat tady na silnici třeba Rolls-Royce není až taková náhoda.

Chcete číst dále? S předplatným Premium od 139 Kč měsíčně můžete číst neomezeně.

Předplatit Premium