Přechod německého výrobce sportovních vozů Porsche do světa alternativních pohonů akceleruje. Za poslední rok se automobilce podařilo vůbec poprvé prodat více elektromobilů Porsche Taycan než věhlasného modelu 911 se spalovacím motorem.

Taycan vůz ze stejné stáje předstihl o několik stovek prodaných aut. Za rok se tohoto elektrického modelu prodalo 28 640 kusů. Celkový odbyt značky Porsche se v prvních devíti měsících zvýšil o 13 procent.

„Knihy objednávek jsou dobře naplněny a ohledně posledních měsíců roku jsme úplně nadšeni,“ uvedl šéf prodeje Detlev von Platen. Zároveň však upozornil na současnou nestabilní situaci, včetně nedostatku polovodičů.

Nejziskovější značka koncernu Volkswagen letos do své nabídky zařadila prostornější verzi modelu Taycan. Výrobce očekává, že čistě elektrická a hybridní auta budou v roce 2030 tvořit více než 80 procent jeho celosvětového odbytu.

Automobilka Porsche se za prvních devět měsíců roku ukázala jako poměrně odolná vůči celosvětovému nedostatku polovodičů. Celkový počet dodaných vozů vzrostl na 217 198.

Prodej podpořila rostoucí poptávka ve Spojených státech, které jsou pro tuto německou automobilku druhým největším trhem po Číně, kde firma zvýšila odbyt o 30 procent. Nejprodávanějšími modely značky zůstává SUV Cayenne a o něco menší Macan, jehož elektrickou verzi chce automobilka na trh uvést v roce 2023.