Mnoho byznysových projektů potřebuje v určité fázi pomoc zkušeného manažera. Jak tuto chvíli poznat a jak překonat i tu sebevětší krizi, radí ve Forbes BrandVoice podcastu Jiří Jemelka ze společnosti JPF.

„Vídáme firmy, které stagnují, jsou ve ztrátě, nebo naopak rychle vyrostly a najednou to, co fungovalo v podniku se třiceti zaměstnanci, už nefunguje,“ říká Jiří Jemelka ze společnosti JPF. Firmě, která působí v oblasti takzvaného interim managementu, už pod rukama prošlo přes pět set podniků a aktuálně spravuje téměř sto malých a středních firem.

„Původně jsme chtěli pomáhat jen firmám v krizi, postupně se na nás ale začaly obracet i podniky, které prostě jen nedokázaly růst, nebo se jim nedařilo dosahovat takových výsledků, jaké by chtěly,“ popisuje Jemelka.

Jiří Jemelka z JPF
Jiří Jemelka ze společnosti JPF

A jinak tomu pochopitelně nebylo ani v období ekonomického ochlazení a rekordní inflace. „Dobrý byznysmen dokáže z dobré doby těžit, ze špatných časů ale dokáže těžit dvojnásob,“ míní Jemelka.

Člověk, který dokázal byznys vybudovat, ale podle něj ne vždy zvládne sám efektivně uřídit firmu, která se mezitím svou velikostí znásobila. Pro každý prosperující a stabilní byznys je proto zásadní dát stranou emoce a umět rozpoznat, kdy firma potřebuje pomoct.

Jak včas rozeznat varovné signály přicházejících potíží? S jakými problémy se malé a střední firmy potýkají nejčastěji? A dá se v byznysu překonat jakákoliv krize? Poslechněte si další Forbes Brandvoice podcast se zakladatelem společnosti JPF, Jiřím Jemelkou.